Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case - Reviews

Specificaties Tower • 6 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case Review

Blarretje 22 april 2007, 5.355 views

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

Pluspunten

• Uitstraling
  • degelijkheid
  • koelingsmogelijkheden.
  • geluidsproductie

Minpunten

• Inbouwen 3.5 inch apparatuur
  • Vastschroeven harde schijf

Inleiding:

Na het lezen van vele reviews en het aanhoren van meerdere gebruikersverhalen heb ik gekozen voor de ANTEC Ninehundred. Ik wilde een goede kast die er ook nog goed uitziet. Aangezien deze kast zwart van kleur is pas hij ook prima bij de rest van de hardware zoals Samsung TFT scherm en Logitech Di Novo Edge toetsenbord. Op de foto's kunnen jullie goed zien dat ik best trots ben op mijn nieuwe speeltje.

Aangezien deze kast vol zit met extra casefans met blauwe LED verlichting heb ik ook mijn hardware daarop aangepast. De processor cooler en de OZC voeding hebben eveneens deze blauwe LED verlichting. Dit ziet er, vooral bij schemering, erg fraai uit.

Eerste indruk:

Ik heb de kast, en de rest van de hardware, bij 4launch gekocht en afgehaald en gisteren een compleet systeem gebouwd met deze kast als basis. Kast zat keurig verpakt in originele doos. Volledig in plastic met twee schuimrubberen beschermingen aan de voor- en achterkant van de kast. Hij lijkt vrij groot als hij nog in de doos zit, maar eenmaal op mijn bureau gezet valt de grootte erg mee. Er is voldoende ruimte in de kast om alles goed te kunnen inbouwen.

De kast is aan één kant voorzien van een half-transparante plaat. Deze plaat is heel makkelijk te verwijderen omdat deze is voorzien van schroefjes die je ook met de hand kunt losdraaien.

Inbouwen hardware:

Inbouwen van de diverse hardware ging prima. Het moederbord kon snel bevestigd worden. Er waren een aantal schroeven voorgeinstalleerd, dus er moest nog even bepaald worden waar de extra bijgeleverde schroeven geplaats moesten worden. De voeding heb ik bevestigd onder in de kast waar hij rust op vier "kussentjes" wat de geluidsproductie ten goede komt. Het bevestigen van de kabels van de in de kast aanwezige fans was ook prima te doen.

Het inbouwen van harde schijf gaat zeer eenvoudig doordat de gehele bracket is uit te nemen. Om de schijf vast te schroeven heb je wel een magnetische schroevedraaier nodig of hele kleine vingertjes.

Aandachtspuntje:

Er is 1 nadeel aan deze kast: ik heb ontzettend veel problemen gehad met het inbouwen van een 3.5 inch kaartlezer. Antec levert een adapter mee waarin je dit 3.5 inch apparaat in kunt schroeven. Daarna kun je met een frontplaatje het geheel netjes afwerken. Ik kreeg echter met geen mogelijkheid dit frontplaatje bevestigd omdat de adapter alle schroefgaatjes in beslag nam. Ik heb toen uit een oud systeem bevestigingsbeugeltjes voor een 3.5 inch disk gehaald en deze in het systeem bevestigd. Niet optimaal, maar het zit nu wel goed. Voor de rest alleen maar positief. Geweldige koelingsmogelijkheden. Ook de diverse aansluitingen bovenop de kast (USB 2.0, Firewire, hoofdtelefoon, microfoon, aan-uit knop en reset knop) zijn zeer handig. Bovenop de kast bevindt zich nog een soort plateau waarop je allerlei spullen kunt leggen die anders op je bureau rondzwerven zoals bv de USB sticks. Antec levert hiervoor een keurig op maat gemaakt antislipmatje mee om de kast tegen beschadiging te beschermen.

Conclusie:

De kast ziet er perfect uit met de blauwe LED verlichting in de koelfans. Een genot om te bekijken en vooral te gebruiken!

Kortom een aanrader!

Update 22-4-2007:

Afgelopen vrijdag eindelijk mijn nieuwe DVD brander (NEC AD7173S zwart) binnengekregen. Dit apparaat was nergens te verkrijgen. PC Masters uit Hilversum kon deze brander echter binnen één week leveren. Samen met een nieuwe Antec 120mm Casefan ingebouwd. Het resultaat kunnen jullie op de foto's aanschouwen. Ik vind het nog steeds een geweldige kast, en ben erg blij dat ik deze case heb aangekocht.

Heb jij ook een Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case?