XFX GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) PV-T73G-UD14 Review

notsonewbie 23 februari 2010, laatste update op 23 februari 2010, 2.647 views

XFX GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) PV-T73G-UD14

Pluspunten

• Edit febr. 2010: is ook onder W7 nog bruikbaar.
  • Passief gekoeld en nog echt koel ook, super stil, bij 1280x1024 kan ik mijn games met alle beeld-opties op vol spelen zonder enige schok.

Minpunten

• Nog niet gevonden m.b.t. de kaart zelf, wel is de software dus niet zo geschikt voor vista, maar wel te downloaden en dan is alles weer kompleet.
  • Update 6-9-2007 : af en toe start de kaart op waarbij hij het scherm vult met verticale en/of horizontale gevormde troep rasters en allerlei kleuren, lijkt verder ´eenmaal op gang´ wel normaal te werken.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Edit 23-02-2010 Ik heb hem weer in gebruik nadat mijn EAH 4850 van asus wel erg snel (na 10 maanden) een lawaai fan werd, en dit terwijl de gebruikte 'glaciator' fan op de kaart aanvankelijk fluisterstil was, automatisch rpm in combi met chip hitte e.d.
En tja, stiller dan passief gekoeld is er niet denk ik :) Ook battlefield 2142 is er prima op te spelen met hoogste resolutie en anti alias (4x) e.d.
Wat wel anders is voor deze oude kaart die ik gelukkig nog had, is dat hij nu anno 2010 op een ep45-ud3r gigabyte mobo zit en samenwerkt met een intel Q9550 en 8 GB werkgeheugen. (Anders dus nu, dan boven de review staat in de toenmalige toestand!)
Idle wordt ie met 3 12 cm casefans 40 c, met gamen na een uur of zo niet meer dan 60 c. Ook blij werd ik dat de 2010 drivers in W7 geaccepteerd werden.

edit 13 maart 2009 ivm nieuwe monitor.
Deze kaart heeft 4 koellichamen en evenzoveel heatpipes. Video uit in de vorm van s-vhs en daarmee kijk ik bijv. divx op een analoge tv op 1024x760 (hoger wil ie niet in de MS settings daarvoor)
Voor de huidige samsung 2443BW gebruik ik de dvi uitgang.
Om BF2142 nu nog na de 17" monitor lekker speelbaar te houden heb ik op deze resolutie (in BF is dat dan max. 1650 x nog wat) de anti alias terug moeten schroeven naar 2 x

De kaart komt van XFX af reeds overklokt: 650 mhz core en 1,6 ghz ddr3 en
Memory Bandwidth: 25.6 GB/Sec
Vertices Per Second: 700 Million
Fill Rate: 6.7 Billion pixels/sec
Mijn 2 games die ik wel speel zijn call of duty en flatout 2, beide met alle settings op hoogste stand, maar dan bij 1280x1024 ivm mijn 17 inch tft scherm. Perfecto !

Hij is heel stil, want passief gekoeld. In mijn kast met goede airflow, een antec slk, 12 cm fan, wordt ie stressed niet heter dan 69 graden c en idle hangt ie rond de 48 c dit bij 19 graden in de kamer waar de pc staat.
De CD wilde de software niet installeren, maar dat lag aan Vista, want op mijn 2e hDD met XP opgestart deed ie dat wel.
Een uitlezen utility zat er niet bij, echter nvidia monitorview gedownload en alles werd zichtbaar kwa temps en (g)hz-en op de kaart.
Meer plaatjes: http://www.xfxforce.com/w...70f6072f9010f77fe12e10022

Volledige specs, PDF:

Update : 13 08 2008 prima ding voor wat ik doe, ook BF2142 loopt vloeiend op 1280x1024 native tft resolutie en gemiddelde settings. Lekker stil! (passief gekoeld nog steeds, want blijft koel)

Heb jij ook een XFX GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) PV-T73G-UD14?

560-->710, dat is best veel. Met RivaTuner?
Ja, dat kan, heb ik zelf ook (703 op de core en 1494 op de memory)) komt dankzij een 80nm-core op de nieuwe 7600GT's van XFX, G73 revisie B1;)
Toevallig heb ik deze kaart gister ook gekocht.

echt een mooi kaartje, lekkerstil :z
hij word wel warm zeg! :o ik zou niet blij zijn als mijn 7600gt stressed 69C wordt, ik heb de mijne ook OCed van 560mhz naar 710 op de core en van 1.4ghz naar 1.5ghz op het mem, en de mijne wordt stressed maar 47C :9
Ik heb ongeveer een jaartje geleden de XFX 7800GS Extreme (ook 256mb ddr3 en ook standaard overgeclocked vandaar "extreme") gehaald...(let op dit is dan wel de AGP versie)
Standaard heeft hij 440 core en 1300 mem..., ik heb nTune 12 uur laten lopen en de core loopt nu op 459 de mem veranderd ie bij mij niet zou niet weten waarom.
Temperatuur met de standaard koeler erop rond de 55 graden en 65 stressed.. misshien zelfs iets heter... ik kijk dus niet echt op van die 69 graden.

[Reactie gewijzigd door Cybermonk op 6 september 2007 09:27]

heb je dan ook dezelfde kaart of een andere.......... :?
Denk ook aan een lichte voltmod,, hier mee pak je sowieso 30/40 mhz meer mee op je core

Voltmods zijn genoeg te vinden op GOT
!GN!T!ON , toen ik de hardware monitor in ging stellen, stond die standaard op waarschuwen bij... 140 graden !!
Volgens mij is 70 graden max. bij alle settings in actie spellen zeeerrr netjes.
Zie bijv. deze draad:
forum: 6800GT van XFX zonder PCI Express power kabel
Ik heb zelf ook deze kaart al een tijdje, vind hem echt fantastisch. Viel me trouwens op dat de nieuwere Fatal1ty 8600GT niet op alle aspecten beter presteert volgens de spreadsheet. Speel ook alle games (BF2, BF2142, CSS) zo'n beetje op max op een 226BW. :Y)
Als ik naar het serienummer van je kaart kijk(PV-T73G-U1D4), dan staat ie toch gewoon in de pricewatch? (namelijk HIER) En dan kun je toch gewoon rechts in het menu "Pricewatch I/O" een review toevoegen? Waarom dan hier?

Dezekaart heb ik trouwens ook overwogen, maar ben uiteindelijk voor de passieve Gigabyte 8600GTS gegaan.