Logitech K350 Wireless Keyboard (Qwerty) Review

Eypo 21 juli 2011, laatste update op 21 juli 2011, 1.596 views

Logitech K350 Wireless Keyboard (Qwerty)

Pluspunten

• Goede ergonomie
  • Simpel "aangesloten"
  • Typt fijn
  • Veel knoppen

Minpunten

• Nog niks

Nou om maar te beginnen, ik heb dit toetsenbord eigenlijk nu pas een uurtje in gebruik. Hiervoor had ik een zeer oud toetsenbord van Acer, maar het deed zijn ding. De reden dat ik voor dit toetsenbord gekozen heb is oa dat ik veel vertrouwen in Logitech heb, ik heb eigenlijk nog nooit een echt slecht Logitech product gezien(toetsenbord of muis). De prijs was ook fijn, ik heb hem bij Bol.com gekocht omdat ik VVV-bonnen had liggen en aangezien ik die eigenlijk niet veel kan uitgeven aan producten die ik nodig had. Hij is nu trouwens 5 euro duurder(48 euro) dus ik heb hem mooi op tijd gekocht. :)

Ok nu ga ik even verder mijn punten verder uitwerken. (welke dus gebaseerd zijn op een uurtje er mee werken)

Ergonomie/vormgeving
De toetsen typen echt heel fijn, fijne middelmatige aanslag van de toetsen. Er zitten diverse krommingen in wat het typen zou moeten verbeteren. Ik weet niet of ik dat moet geloven, maar het zal vast beter zijn voor het typen. De spatiebalk is lekker groot en elke andere toets is goed te vinden. Onderaan zit een polssteun. Deze is lekker zacht en je polsen krijgen goede steun. Verder zitten er twee verschillende pootjes bij. Één pootje om het toetsenbord in 4 graden te zetten en 1 om het toetsenbord in 8 graden te zetten. Ik gebruik op dit moment 4 graden.

Multimediatoetsen
Ik wilde zeker een toetsenbord met extra knoppen, multimediatoetsen. Dit toetsenbord heeft een overmaat aan extra knoppen. Wat we allemaal zien aan extra toetsen:
Links:
- Venster wisselen
- In en uit zoomen
Bovenaan:
- Windows Gadget Bar aan/uitzetten(gebruik ik niet)
- Windows Fotogalerie
- De multimediatoetsen, incl volume knoppen.
- Muziekknop
- MediaCenterknop
Rechts:
- Rekenmachine
- Aan/uitzetten PC

Gelukkig zijn deze toetsen te veranderen naar eigen toetsen mbv de Setpoint software.

Setpoint Software
De Setpoint Software is heel simpel in gebruik. Hier zijn de verschillende extra knoppen aan te passen naar eigen smaak. Ook het aantal dagen dat de batterij nog meegaat. Blijkbaar is dat nog niet mogelijk als hij net nieuw en in gebruik is. Dus ik kan jullie niet vertellen hoelang de (meegeleverde) batterijen meegaan. Maar dat zal wel goed zitten, mijn muis(M505) kan iig nog 405 dagen mee, half jaartje in gebruik.

Ik heb het toetsenbord dmv de Setpoint software ingesteld op de Unifying draadloze technologie. Deze zat ook al bij mijn muis, de M505. Dus ik heb nu zelfs nog een nano ontvanger over, voor het geval dat deze er mee ophoudt.

Al met al een eerste goede indruk, maar zoals ik al zei ik heb hem nog maar een uurtje in gebruik. Ik zal later meer toevoegen en dan kan ik ook melden hoe hij precies werkt met het typen van lange teksten, ipv deze review alleen ;)

Sorry voor de camerakwaliteit, ik heb alleen mijn telefoon bij de hand. Mochten er nog vragen zijn dan stel ze gerust :)

Heb jij ook een Logitech K350 Wireless Keyboard (Qwerty)?