Logitech N100 Cooling Pad (Wit) Review

Kevjoe 25 november 2011, 699 views

Logitech N100 Cooling Pad (Wit)

Pluspunten

• Goede vorm
  • Gripvlakken
  • Opbergruimte kabel

Minpunten

• Kwaliteit kabel
  • Snel kapot
  • Vuilophoping

Kwaliteit Score: 2
Ik heb dit cooling pad gekocht nadat mijn vorige, een van Trust, het had begeven.

Ik had gekozen voor Logitech omdat het een merk is waar ik enkel goede ervaringen mee had, maar hierbij blijkt dat ik mij vergist had, toch bij dit product.

Na nog geen drie maanden het cooling pad te hebben gebruikt werkt het pad nog maar sporadisch ook al is het wel goed ingeplugd en als het werkt is het niet op volle kracht. Het koelingpad wordt zeer snel vuil en krast eenvoudig. Ik heb momenteel geen wit/beige cooling pad meer maar eerder een bruin met heel wat vlekken.

Toen het nog wel werkte, viel mij ook op dat het een slechte airflow heeft en amper koelt. De oppervlakte onder het koelpad wordt meer gekoeld dan de PC zelf. Er is ook geen enkele switch om hem aan of uit te zetten en je kan hem ook niet bijstellen.

De kabel zelf krijgt een "gootje" waar je hem kan insteken, dus je kan de kabel wel goed opbergen, maar je moet heel wat kracht erop zetten wil je de stekker er goed in kwijt raken, anders bolt het koelpad op en kan je het niet goed opbergen.

De kabel zelf is ingebouwd en kan je dus niet vervangen, waardoor het cooling pad voor mij na 3 maanden al nutteloos is. Het koelingpad voelt zwaar aan maar heeft wel een goede vorm, maar let wel op dat je laptop zijn grip goed is of hij glijdt er eenvoudig vanaf desondanks de voorziene gripvlakken.

Die gripvlakken kunnen ook eenvoudig loskomen (was bij mij een serieus probleem), maar na een maand waren er al enkele schroefdopjes verdwenen.

Ook een groot nadeel is dat er veel vuil in het middenstuk raakt, en je dat vuil er onmogelijk uit kan krijgen zonder het hele koelpad open te draaien.

De prijs vond ik, gezien het product maar 3 maand meegegaan is, veel te hoog.

Op zich is het wel een goed koelpad, maar dan voor niet zo'n veeleisende mensen (zoals mij) en het is perfect geschikt om je huis/werklaptop wat af te koelen, maar verwacht geen wonderprestaties.

Heb jij ook een Logitech N100 Cooling Pad (Wit)?