Asus P8P67-M (3.0) Review

rogierl 20 juli 2011, laatste update op 21 juli 2011, 849 views

Asus P8P67-M (3.0)

Pluspunten

• Geen bijzonderheden

Minpunten

• Aansluitingen voor front USB zitten tweede PCI-express kaart in de weg

Layout Score: 2
Dit moederbord vormt de basis van mijn 'silent' Core i5 systeem. Het beschikt over 2 PCI-e slots (éénmaal 16x en éénmaal 4x). Het moederbord ondersteunt crossfire-X, maar mij leek het nou handig om naast de nieuwe HD5830 een 'oude' videokaart met TV-OUT te plaatsen.

Het secondaire PCI-e slot (4x) is echter weinig bruikbaar in de praktijk omdat de aansluitingen voor de front USB poorten er nogal dicht opzitten. De kabeltjes van de USB aansluitingen zitten algauw in de weg als de PCI-e kaart een paar uitstekende onderdelen heeft (zoals een koeler). Uiteindelijk heb ik de ijzerzaag er maar bij gepakt om de XFX van een paar koelvinnetjes te ontdoen. Nu past de tweede videokaart wel netjes in het slot :) !. Vanwege dit probleem scoort dit moederbord wat mij betreft slecht op het gebied van de layout.

Ik heb dit Mobo nog maar kort en niet overgeklokt, vandaar geen mening over deze twee items.

Heb jij ook een Asus P8P67-M (3.0)?

Tja mooi dat je het moederbord heb gerecenseerd, maar nu heb je dus alleen een verhaal over wat je tegenviel aan dit moederbord.
Ik kan je in ieder geval vertellen dat het overklokken prima werkt met een i5 2500k. Geen problemen ondervonden na lang gebruik. De biossoftware is in in grote lijnen identiek aan de Pro versie van dit bordje.

p.s.
Dat er niet veel ruimte is voor crossfire-X en de kabeltjes in de weg zitten had je eigenlijk al kunnen weten aangezien het een micro-atx bordje is. Dan is het altijd een gepriegel om alles goed aan te sluiten ;)

[Reactie gewijzigd door knightofn1753 op 25 juli 2011 17:15]