Tsunami Speed 3500 (3.5", SATA150 & IDE, USB 2.0, Zwart) Review

Snufver 2 april 2007, laatste update op 2 april 2007, 753 views

Tsunami Speed 3500 (3.5", SATA150 & IDE, USB 2.0, Zwart)

Pluspunten

• Mooi design
  • Voor SATA en IDE
  • Goedkoop

Minpunten

• Installatie
  • Handleiding

Kwaliteit voeding Score: 4
Ik was op zoek naar een mooie, degelijke externe behuizing voor mijn harde schijf en ik ben uitgekomen op de Tsunami Speed 3500. Na deze besteld te hebben en 2 dagen later binnen te krijgen ging ik eens kijken wat er in zat en hoe het werkte.

Ik ondervond dat er een schroevendraaiertje was bijgeleverd en ik wilde direct kijken of ik de harde schijf kon inbouwen. Dit was onsuccesvol omdat er maar 2 schroeven losgingen, voor de andere twee heb ik uiteindelijk een eigen schroevendraaier gebruikt die beter pasde.

Toen ik de frontpanel met chip eruit had gehaald zaten er 4 aansluitingen, 2 voor IDE en 2 voor SATA. Ik wilde hem op IDE en had de SATA dus eigenlijk niet nodig. Toen ik de harde schijf vast had gemaakt bleek echter dat de kabels voor SATA in de weg zaten en de harde schijf niet in de hoes pasde. Na het lezen van de handleiding niet veel wijzer geworden (slecht Engels en weinig uitleg) en heb ik de voeding voor de SATA eruit gehaald en toen pasde hij wel.

Verder vind ik de hoes een mooi ontwerp hebben op de buitenkant (zwart met zilveren strepen) en werkt deze zonder problemen. Het is een mooie prijs voor deze externe behuizing, alleen was ik wat minder blij over de installatie. Voor de rest werkt hij perfect!

Heb jij ook een Tsunami Speed 3500 (3.5", SATA150 & IDE, USB 2.0, Zwart)?

Misschien is het wel handig om erbij te vermelden wat voor een harde schijf(voornamelijk grootte) erin zit. Persoonlijk ben ik namelijk ook opzoek naar een nieuwe case(voor een Samsung 500 GB SATA2 HD).
Ik heb zelf de Maxtor DiamondMax 10 6L250R0 erin zitten (3,5" natuurlijk).
Hoes? Ik neem aan externe behuizing.

Geen plaatjes, geen info over prestaties, niets over installatie onder Windows of iets dergelijks.

Beetje weinig info in mijn ogen en in een vreemd tweakers dialect met woorden die ik niet thuis kan brengen. ;)

Misschien enkele aandachtspunten. Verder duidelijk geschreven.
Ik zal het even aanpassen, maar dit is mijn eerste "bericht" op Tweakers dus nog niet echt bekend met alle termen.
Hoewel het design natuurlijk absoluut persoonlijk is (ik vind hem zelf erg lelijk) zou ik graag benchmarks etc zien, zeker gezien de naam van het beeste verwacht ik wat op dat punt.