Specificaties 650W (80 Plus Bronze), volledig modulair - Bekijk alle specificaties

XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) Review

Xesxen 19 juli 2011, laatste update op 20 juli 2011, 1.284 views

XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)

Pluspunten

• Mogelijkheid om extra modulaire kabels aan te sluiten
  • Redelijk Stressbaar

Minpunten

• Niks

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4
De voeding heb ik nu sinds een paar maanden. Helaas moet ik waarschijnlijk geen nieuwe kopen, omdat deze niets te licht is.

Aansluitingen
De voeding is uitgerust met 2x 8-pins (waarvan een 2x4 is), twee kabels met een 3-tal sata-connectoren (modulair), twee kabels met een 3-tal Pata connectoren en 1 Floppy-connectoren (modulair) en de standard ATX kabel. Er zijn nog plekken op de voeding vrij om meer kabels aan te sluiten dan meegeleverd.

Stressbaarheid
Deze voeding is redelijk stressbaar. Ik heb de voeding gestrest tot 800W. De computer bleef stabiel. Ik heb dit maar kort gedaan, omdat mijn voeding nog langer moet leven dan vandaag. :+ (Dit haal ik niet meer. Ik had ergens iets gek staan in de BIOS, waardoor ik dit haalde)

Geluidproductie
De voeding is nauwelijks tot niet te horen. Het enige wat ik in mijn kast hoor, is de ventilator van de CPU, welke slechts achtergrondgeluid is.

Overall
De voeding zelf geef ik dus een dikke voldoende. Er is voor mij niks aan te merken.

Heb jij ook een XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)?

In welk opzicht is hij te licht voor je? 650 watt is meer dan voldoende voor een 570
Te licht als in: Bij een 100% load op de GPU en CPU zou ik op 800W uitkomen.
Bij 100% load zou je niet eens 500W halen, zelfs met zware overlocks met je huidige systeem.
Ik heb net wel de 570W gehaald. Laatst heb ik een keer de CMOS leeggegooid omdat de pc gek deed. Nu haal ik de 600W niet eens... (Ik heb dus ergens iets geks ingesteld)
Idd met die config zou een 650W dat systeem makkelijk kunnen trekken tenzij je een stuk of 100 fans en Hdd's in je kast hebt gepropt. Zelfs SLI zou niet echt een probleem moeten zijn.
Ik heb 3 hardeschijven, waarvan een voor het OS. nr. 3 draait eigenlijk nooit en nr 2 is mijn dump-disk.
Hoe heb je hem eigenlijk in vredesnaam tot 800W weten te stressen? Ik bedoel, waar vind je een testlast die echt 800W stroom in iets anders voor je omzet?
Als je voor je videokaart en de CPU volledig bellast, is het best mogelijk. De stroommeter bevestigd mijn verhaal :)
800 Watt uit het stopcontact x 80% efficiëntie is 664 Watt geleverd door de voeding.
Dat kan ie best :)
Alhoewel de voeding wel iets efficiënter is, maar die 800 Watt uit het stopcontact geloof ik ook niet.
Ik zag het... In ieder geval: ik weet niet wat ik toen had ingesteld, maar ik haal het nu niet meer (cmos reset).
Een redelijke review maar licht het iets meer toe en zet er wat foto's bij.
Tot die tijd krijg je 3 sterren van mij
Ik weet niet of een foto wat toevoegd. Het is maar een voeding in een kast... (Niks bijzonders te zien aan de voeding)
Sorry , maar die voeding is dus čcht niet te licht voor jou. echt onzin. zelfs met OC's zou die voeding nog ruim sterk genoeg moeten zijn , tenzij het een fabrikagefout is.
Omdat zoveel mensen er naar vragen: foto's komen eraan. :P

EDIT: Nou zeg. Ik heb laatst eens mijn CMOS leeggegooid, en daardoor kom ik nu op een max van 570W, met gemiddeld een 530W...

[Reactie gewijzigd door Xesxen op 19 juli 2011 14:09]

Jammer dat je review niet gelukt is.

Want ik draai met mijn 650 xfx 2x 6950 en 980x @ 4.3

(heb mn sb geruild :D)

maja 2 sterren voor de 'moeite' maar als je foto's plaatst wil ik er best 5 van maken;)
Beetje matige review, ik zag liever wat tests, hoe efficient de voeding is, en even een leuk introtje met wat specs over de voeding etc.
Als ik de spullen ervoor had, had ik dat wel gedaan. Helaas heb ik deze niet. (Ik ben T.Net niet)
Hmm, tests kun je uitvoeren en fotos kun je maken. Specs van de voeding zijn zo van internet af te plukken. Een stroommeter heb je al in je bezit.
2 sterren voor nu.
Bijzonder vreemde review.
Je stressed tot 800w? Hoe?
650 te licht voor je system? Hoe?

Als je systeem 400 watt verbruikt is het veel.

[Reactie gewijzigd door unfor op 19 juli 2011 17:29]

Bitcoin mining met verkeerde instellingen in de BIOS (EFI)
Uch uche waar uch kuch splutter, wat een stof.