Conceptronic Grab'n'Go 3,5 inch USB hard disk box for IDE hard disk Review

thelion 31 maart 2007, laatste update op 1 oktober 2008, 651 views

Conceptronic Grab'n'Go 3,5 inch USB hard disk box for IDE hard disk

Pluspunten

• Ziet er leuk uit
  • Goedkoop

Minpunten

• Dunne verflaag
  • Niet alle schijven passen erin
  • Passieve koeling, dus geen extreme schijven.
  • Zwakke pinnetjes (van plastic)
  • Standaard is niet stabiel

Ik heb deze pas gekocht, omdat mijn oude behuizing kapot was gegaan, en ik toch wel weer een externe schijf wou, die niet al te duur is. Thuisgekomen zag het er allemaal wel leuk uit, want je kon het plastic frame er zo in schuiven en je schijf erin duwen. Dan zou je em moeten dichtschroeven met 2 meegeleverde schroeven.

Leuk en aardig, tot het moment dat ik mijn 250gb samsung schijf erin wou proppen. Deze paste er niet in omdat de schijf te groot was. De ide-kabel stak namelijk te ver uit en werd geblokkeerd door de printplaat. Terwijl ik de schijf erin wou proppen, brak er ook nog een pinnetje (van plastic) af om de schijf vast te klikken :S. Toen ik em er eindelijk in had gekregen, boog het hele plastic frame krom. Ik ga straks terug naar de winkel en vragen of ik em kan ruilen tegen eentje waar mn schijf wel in past.

Voor de rest ziet de behuizing er zelf wel leuk uit, alleen komen er snel krassen op de verflaag. De standaard is nou niet echt stabiel, en je schijf wiebelt dan nog behoorlijk. De voeding heb ik nog niet getest en datatransfer dus ook niet. De behuizing is passief gekoeld, dus te warme schijven erin stoppen is niet echt slim. Voor de rest ben ik toch wel tevreden.

Kortom, een goedkope behuizing voor standaard schijfjes.

Heb jij ook een Conceptronic Grab'n'Go 3,5 inch USB hard disk box for IDE hard disk?