Sennheiser PMX 680 Sports (Geel) Review

jdewit 15 juli 2011, 968 views

Sennheiser PMX 680 Sports (Geel)

Pluspunten

• Draagcomfort tijdens het sporten, geluid.

Minpunten

• Niet zweetdicht, niet geschikt voor sporten dus.

Een sport koptelefoon die aan bijna al mijn eisen voldoet: Goed geluid, groot draagcomfort, blijft ook tijdens fanatieker bewegen goed zitten en weegt weinig. Een probleem: Hij is niet zweet-dicht.

Hij wordt op de website wel "sweat and water resistant" genoemd, in het boekje dat je erbij krijgt staat dat je hem niet onder mag dompelen in water maar wel kan afspoelen onder een kraan. Maar dat klopt niet helemaal. Ik heb hem twee maanden gemiddeld zo'n 8u per week gebruikt tijdens het sporten en toen ging van de ene op de andere dag het ene oortje stuk en het andere ging kraken. Ik heb hem open gemaakt, en heel het binnenwerk was groen en wit uitgeslagen en deels weggeroest. Ik neem aan door mijn zweet.

Leuk als je ermee op de bank wil zitten, maar dan zijn er goedkopere alternatieven.

Heb jij ook een Sennheiser PMX 680 Sports (Geel)?

Korte review, maar wel precies wat ik wilde weten. Bedankt
Ik heb na 2+ jaar ook dat een ander type Sennheiser sport koptelefoon aan het roesten was (voornamelijk aan 1 kant) en kwam laatst ook uit elkaar vallen door roest e.d. vanwege zweet. Na zo'n tijd vind ik het niet gek. Ik heb nog steeds bij Sennheiser wel het beeld dat ze kwaliteit leveren. Een koptelefoon is een gebruiksvoorwerp en ruim 2 jaar vind ik netjes. Ik heb nu weer een Sennheiser gekocht (DBX 185) die wat betreft fijner zit (al is het geen sport editie) vanwege alleen verstelbare clips om oor en niet langs de nek zoals deze 680 Sport.