Logitech H530 Review

Stijnweegberg 15 juli 2011, laatste update op 1 augustus 2011, 1.228 views

Logitech H530

Pluspunten

• Super goed geluid (!)
  • handig met USB
  • handige bediening van de basisfuncties

Minpunten

• Het indicatielampje van de mute zit op het puntje van de speaker, het is zichtbaar maar had misschien handiger op het snoer kunnen zitten ivm de zichtbaarheid

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
changelog:

15-07-11: schrijven review
01-08-11: invoer change log en wat aanpassingen aan de lay-out

Wat deed mij besluiten om het product aan te schaffen?

De line-in van mijn PC is kapot gegaan en daardoor kon ik mijn normale headset niet meer gebruiken ( Sennheiser PC 350) dus ik wou een headset met een USB aansluiting om deze te gebruiken met het oog op online gaming/ VOIP. Wat mij voor deze deed kiezen was de prijs/kwaliteitsverhouding, niet te gek duur en hij zag er toch stevig en comfortabel uit. dus niet zo'n mic die heel snel als natte peperkoek naast je koptelefoon hangt.

Vind ik de aankoop na de opgedane ervaring nog steeds geslaagd?

Ik ben erg tevreden over het product tot nu toe, kraakhelder geluid, plug and play, comfortabele pasvorm met fijne oorpadding en tot slot een handige bediening van de basisfuncties.

Op wat voor manier, in wat voor omgeving en onder welke omstandigheden heb ik het product gebruikt?

De omgeving waar ik het product gebruikt heb is gewoon in mijn huiskamer tijdens het gebruik van Skype en Teamspeak. het product werd meteen herkend en geinstalleerd en het bied goede omgevingsgeluid demping.

Met welke vergelijkbare producten heb ik ervaring en hoe verhoudt het besproken product zich ten opzichte van de alternatieven?

Ik heb hier nog een prima Sennheiser PC 350 liggen die heel goed werkt alleen mijn pc heeft een defecte line-in dus nu onbruikbaar. het comfort van de sennheiser en de degelijkheid is hoger (de prijs is ook het drievoudige) maar voor het geluid is de logitech misschien nog wel beter zelfs....

Features

- USB plugin
- stevige mic met op het puntje een rood indicatielampje wat aangaat als de mute-knop aan staat.
- Mute-knop op het rechter oor
-volume bediening op het rechter oor
- pre-settings knop op het rechteroor, drie verschillende standen 1. Voip 2. Gaming 3. muziek
- Super breedbandgeluid (meer info)
-2.4 meter snoer

Kwaliteit geluidsweergave

Subliem! of dit nu komt door de digitale USB stereo of de ingebouwde techniek die Logitech super breedband geluid noemt komt weet ik niet maar het is super.

Kwaliteit geluidsopname

erg goed, filtert achtergrondlawaai weg, pikt ook geluid op wat verder weg van de microfoon komt (mijn vriendin die op een afstandje iets tegen me zei)

Gebruiksgemak

prima, doet precies wat ie beloofd, plug and play, geen drivers, geen extra moeite.

Bouwkwaliteit en afwerking

netjes, stevig en degelijk. goed kabeltje stevige microfoon, fijne padding op de oren en op de beugel.

ik heb hem gekocht voor 40.00 euro, midrange prijsklasse. geen ellendeding wat uit elkaar valt als je er naar kijkt maar ook geen high-end spul. gewoon een leuk head set voor een redelijke prijs.

Heb jij ook een Logitech H530?