Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 51 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z506 Review

me12en3 16 juli 2011, laatste update op 16 juli 2011, 5.086 views

Logitech Z506

Pluspunten

• Aansluiten zeer eenvoudig, kabels lang genoeg.
  • Mooi design
  • Geluidskwaliteit dik in orde.
  • Met een wit rood goedkoop kabeltje kan je een mp3 aansluiten ofzo.
  • Centrum speaker kan je makkelijk bovenop je monitor zetten.

Minpunten

• Bass regelaar zit op de subwoofer waardoor je er in sommige situaties moeilijk bij kunt
  • Kleine ruis te horen als je computer uit staat.
  • Je kan niet kiezen of je de regelaar links of rechts wil. (moet front right)

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Ik heb laatst een nieuwe computer met een grote monitor gekocht en een set goede speakers ontbrak nog dus daarom ben ik op zoektocht gegaan. Ben deze speakers in de mediamarkt tegen gekomen voor 90 euro. Ik was gelijk overtuigt alleen was mijn budget wat kleiner. Gelukkig kon ik hem op internet een stuk goedkoper vinden bij de mycom 8-)

Thuis heb ik gelijk alles uitgepakt en aangesloten. Wat me opviel was dat het draad van de twee achterspeakers wat langer is wat in mijn geval goed uitkwam. De centrum speaker moest ik even over nadenken hoe ik die ging neerzetten maar zag opeens dat er een handig opklik systeem onder zat zodat ik die mooi op mijn monitor kon zetten :) De subwoofer heeft mooie rubbere pootjes dus de verdieping onder je heeft er niet al te veel last van. Alle bedrading van de andere 5 speakers lopen naar je subwoofer en dan naar je computer. Die drie kabels zijn gewoon meegeleverd en zijn lang zat. Bijna elke computer tegenwoordig heeft wel een front, rear en centrumbass ingang dus dat zal wel goed gaan bij iedereen. Centrum, rear links recht en front left gaan over zo`n standaard audio kabeltje maar de front right met de volume regelaar en hoofdtelefoon aansluiting is anders. Het lijkt een beetje op een d-sub kabel en is een stuk dikker. Hou er rekening mee dat je links en recht niet kan omwisselen |:( . Mischien lukt je dat wel software matig maar vind het wel een klein beetje stom.

Met realtek heb ik een kamercorrectie gedaan en heb met een meetlint de afstanden van mijn oor tot de speakers opgemeten. Dat hoeft niet maar als je gaat gamen kan het een klein beetje uitmaken denk ik. Toen ben ik Crysis 2 gaan spelen en was gelijk onder de indruk. Vooral was ik zo`n mooie bass niet gewend dus ik was helemaal tevreden met het overstappen op 5.1. Geluid kwam van alle kanten en kon voor het eerst goed de richting van het geluid bepalen. Ook heb ik wat surround sound muziek gedraaid en een paar films gekeken en kan met zekerheid zeggen dat de geluidskwaliteit dik in orde is. Ik zou denk ik niet het verschil kunnen horen met een superdure installatie want deze kwaliteit is gewoon top.

Het is natuurlijk een kwestie van smaak maar het design is echt pragtig. Wel vervelend zijn de kleine stofjes op het zwarte gladde plastic maar dat is bij zo`n beetje alles in je gezichtsveld zo. Soms wil je de bass iets hoger en soms wat lager, al helemaal als je niet in je eentje in een huis woont. De regelaar zit op de subwoofer dus in sommige situaties kan dat irritant zijn maar gelukkig is dat voor mij binnen handbereik. Ik dacht laatst dat mijn computer nog aan stond snachts toen ik even wakker werd maar dat bleken mijn speakers te zijn. Ze ruisen een heel klein beetje als je computer uit staat, als hij aan staat niet.

Als je opzoek bent naar een 5.1 setje en dit ligt binnen je budget, zoek niet verder want deze speakers ideaal. _/-\o_

Heb jij ook een Logitech Z506?