Nintendo DS Lite Review

HaX0r 16 juli 2011, laatste update op 14 augustus 2011, 1.556 views

Nintendo DS Lite

Pluspunten

• Homebrew.
  • Veel spellen.
  • Duurzame accu.

Minpunten

• Multiplayer.
  • Véééél spellen.
  • Kleine bouwkwaliteit te kort komingen.

Randapparatuur Score: 5
Spelaanbod Score: 3
Multiplayer Score: 1
Multimedia Score: 4
NDS Lite

4 jaar geleden heb ik mijn NDS aangeschaft. Op dat moment zocht ik een leuke handheld voor de vakantie. Ik was een beetje uitgekeken op mijn GBC en GBA. De NDS bleek een juiste keuze, ik heb er vandaag de dag nog steeds plezier van.

Prijs: (¤ 117,95) 4
De nintendo DS lite is een koopje op het moment in combinatie met de bekende R4 kaart of een dergelijke homebrew tool.

Bouwkwaliteit: 3
De Ds wordt gemakkelijk vies op plekken die niet schoon te maken zijn. Hierdoor ontstaat op sommige plekken vieze bruine schimmel. De scharnieren van het scherm zijn erg zwak en kunnen bij menige tik springen. Dit is uitermate vervelend omdat je scherm dan niet meer in een bepaalde hoek vast kan staan. Je went er echter wel aan.

Het is ook voornamelijk een product voor jonge kinderen. Hij zal dus nog wel eens vallen. Dan zijn duurzame scharniertjes dus erg belangrijk. De scharniertjes is 1 van de meest voorkomende reparatie van de NDS. Dat is dus echt een tekortkoming.
Mijn NDS valt buiten de garantie anders had ik hem laten repareren. Ik vind het niet de moeite waard aangezien ik er aan gewend ben dat hij niet blijft vast staan.

Toch moet ik zeggen dat na 4 jaar ik nog nooit echte hardwarematige problemen heb gehad, en zelfs de accu doet het nog goed en is niet lui geworden.

Multimediafeatures: 4

Je kan er voornamelijk op gamen. Ik heb hem echter ook tijdelijk wel eens gebruikt als mp3 speler, als anime viewer en als organizer. Met homebrew software heb je enorm veel mogelijkheden op de Ds.
Deze features doen niet af aan de mobieltjes van die generatie.

Multiplayer: 1
Dit is het grootste minpunt van de NDS. Er zijn maar een aantal games die echt leuk zijn online. Waaronder: Metroid prime en animal crossing. En deze zijn alleen speelbaar doormiddel van friendcodes.
Hierdoor moet je enorm veel moeite doen wel je 1 potje gamen met mensen aan de andere kant van de wereld. Tevens is de netwerk ontvanger niet goed te gebruiken met beveiligde netwerken. Alleen een open draadloos netwerk of met een simpele WEP beveiliging is te gebruiken.

Spelaanbod: 3
Het spellen aanbod is voldoende. Er is zoveel zooi te vinden dat het soms lastig is om een goed spel ertussen uit te vissen. Deze zijn er echter genoeg. Er zijn een hoop AAA games waar je je heel lang mee kunt vermaken. Naar mijn mening maar een stuk of 45 spellen die daadwerkelijk goed uitgewerkt zijn en echt major games zijn waar tijd in is gestoken. De rest van de spellen voelt aan als spam.

Randapparatatuur: 5
Er zijn een hoop producten voor de DS ontwikkeld. 1 die ik vroeger veel heb gebruikt is de Car AC adapter. Hierbij kon je de Ds opladen in de auto. Werkte perfect op een lange reis in de vakantie.
Tevens heb ik ook een ander pennetje die ergonomischer is en minder kramp veroorzaakt bij langdurig vasthouden.

Conclusie: 4

De NDS is een portable console die nog steeds zijn geld goed waard is! Met een breed scala aan games een een zeer duurzame accu is dit nog steeds 1 van de beste portable consoles van het moment.

*Note dat dit mijn eerste echte attempt is tot een review schrijven. Ik zou graag feedback krijgen.

Heb jij ook een Nintendo DS Lite?

Bedankt voor je feedback! Het schrijven is nog een beetje onwennig voor me. Ik ben ook erg dyslectisch dus ik hoop dat ik alle fouten er wel uit heb gehaald. Maar het klopt dat ik niet alles even goed heb belicht. Zal volgende keer uitgebreider doorgaan op bepaalde dingen met voorbeelden etc.

Ik vond het erg leuk om dit te schrijven. Ik ga proberen elke week een review te doen. Hopelijk wordt elke een stukje beter met het commentaar van jullie. :)

Een R4 of iets dergelijks is an sich niet illegaal. Ik noemde dan ook alleen homebrew in mijn review, verder ben ik daar niet op in gegaan. Ik heb zelf echt een stuk of 15 spellen aangeschaft en was het toen een beetje zat door een aantal miskopen. Het merendeel van de spellen op mijn DStt heb ik ook origineel. Het is gewoon een stuk handiger om 1 kaartje er in te hebben dan altijd moeten switchen.
Over die R4 was geen aanval hoor, je hebt het idd niet over games en wat ik vind is niet wat een ander vindt dus geen probleem. Wekelijks schrijven lijkt mij in ieder geval leuk om te lezen. Succes in ieder geval :*)