Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart Review

basb 23 maart 2007, laatste update op 8 april 2007, 507 views

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart

Pluspunten

• Nauwelijks ghosting
  • goed contrast
  • goede kleuren,beter dan een goedkope crt en beter dan de meeste tft schermen.
  • Samengevat, zeer goede gamers-scherm

Minpunten

• Zijkanten van scherm zien iets donkerder eruit dan midden wanneer je op normale afstand van de monitor zit(70-80cm) Echter hier heeft nagenoeg elke tft monitor last van.
  • Beeld is s' avonds eigenlijk zelfs iet te helder, voldoende verlichting aan doen dus in huis.
  • Aansluitingen van kabels zijn niet handig, scherm moet je eerst aansluiten en daarna pas op de voet monteren.
  • In tegenstelling van andere reviews, neem(nam) ik lichte ghosting waar. In de race-sim "live for speed" heb ik toch aan moeten wennen dat er door zeer minimale ghosting het beeld voor mij de eerste uren enigzins wazig werd zodra ik ging rijden. Echter na aantal dagen ben ik er aan gewend en zie ik het niet meer. Dit probleem zal waarschijnlijk alleen voor mensen spelen die nu nog op een goed crt-schermen spelletjes doen. Mensen die nu al op tft zitten en overstappen op dit scherm, zullen het denk ik zeker niet waarnemen. Ikzelf ook niet meer, omdat zoals eerder gezegd me ogen/wat er in in me hersenpan zit er aan gewend is nu.

Ik heb deze monitor gekocht als vervaning van een goedkope type phlips monitor(109E5).

De monitor gebruik ik uitsluitend voor beetje internet, msn en met name games. Hoe het beeld met films is, is voor mij totaal onbelangrijk bij een monitor; Films kijk ik op me tv :)

Monitor voldoet bij mij voor 95% aan de verwachting welke gebaseerd waren op de zeer positieve reviews. 1 nadeel waar ik al bang voor was van een tft die ik zelf heel kort vroeger gehad heb, was dat de helderheid over het beeld niet helemaal gelijk is. Dat is bij deze monitor dus ook het geval, Dit valt met name op met witte/lichte achtergronden zoals hier bij tweakers. In games is het niet storend, maar serieuze foto-editing enzo lijkt me absoluut onmogelijk op dit scherm.

edit: goed kromme zin even wat aangepast.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart?