HP EliteBook 8560p (LG732ET) Review

614 11 juli 2011, laatste update op 11 juli 2011, 2.061 views

HP EliteBook 8560p (LG732ET)

Pluspunten

• Degelijk/solide, zeer mooie en zakelijke uitstraling, snel (met SSD), stil, volop connectivity, rustig contrastrijk scherm voor vele uurtjes kantoorwerk.

Minpunten

• Nog geen

Sinds een maand heb ik deze HP Elitebook 8560p in gebruik.
Als Senior mocht ik een nieuwe laptop klezen als zijnde de nieuwe bedrijfs standaard laptop.

Voorwaarden:
Van een van de grote leveranciers; om 3 jaar on site garantie erbij te kunnen kopen.
Uiteraard binnen het (ruime) budget.
Zakelijke looks
Liefst zo degelijk mogelijk binnen redelijke grenzen
Stil in bedrijfsomgevingen
Goede accuduur om minimaal 4 uur te kunnen overbruggen
Gb netwerkaansluiting / WiFi B/G/N
Zo mogelijk met seriŽle aansluiting; voor ook oudere netwerkdevices
Makkelijk te servicen; 1 schuif en de gehele stalen onderklep is te open om in 1 keer geheugen, HDD/SSD of andere zaken te kunnen aanvullen/vervangen)
USB3 (ingebouwde HHD wordt externe HDD, Ingebouwde HDD wordt vervangen door SSD)

Grote wensen:
Gereed voor Windows 8. De laptop moet minimaal 3 jaar mee gaan. Gereed voor Windows 8: UEFI BIOS, 16:9 en groot multitouch keypad.
HD+ scherm met zeer goede kwaliteiten zoals contrast EN anti glare/reflectie
Zeer mooie zakelijke looks met zeer mooie materialen
Verder functionaliteiten zoals een relatief kleine 65W voeding
Zo stil mogelijk en relatief energiezuinig
extra functionaleiten zoals WiFi in het scherm voor optimale ontvangst
DVD brander
Degelijk in de vorm van bouw zoals de schermophanging en spillfree keyboard.
Een hele leuke bijkomstigheid is dat dit model standaard een 3G module en GPS heeft.
En de standaard WiFi adapter heeft een Virtual WiFi adapter waarmee de laptop een WiFi Accespoint wordt. Over de bestaande WiFi verbinding, de netwerkkaart of zelfs via de ingebouwde 3G module.

Bij de laptop is direkt een losse SSD erbij gekocht. Dit is goedkoper en het model met SSD standaard is een model dat niet aan andere eisen voldoet.

De eerste ervaringen na een maand is dat de laptop meer dan voldoet. Het scherm is zeer mooi; helder en een erg goed contrast. M'n ogen zitten op de grens van 0/ -0.5 en ik ben dus zeer vatbaar voor een rustig contrastrijk scherm. De materialer zorgen voor een zeer degelijke laptop zonder flex.
Met de SSD is de Elitebook bloedje snel en onhoorbaar in kantooromgevingen. In een paar seconden gestart en vele taken hebben instant lauch. Tot nu toe voldoet de laptop meer dan aan de verwachtingen en loop ik er bijna trots mee rond. Echt een klasse laptop uit de ervaringen toe nu toe.

Na meer ervaring zal ik de review verder updaten.

Heb jij ook een HP EliteBook 8560p (LG732ET)?