Conceptronic Grab'n'Go 3,5 inch Network (LAN) hard disk box Review

doelenNewbie 20 maart 2007, 1.057 views

Conceptronic Grab'n'Go 3,5 inch Network (LAN) hard disk box

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• Standaard fan maakt teveel herrie. Firmware update gaat niet altijd vlekkeloos (en JA: een firmware update is wel aan te raden, de oude firmware heeft een aantal bugs).

De fan is idd niet om over naar huis te schrijven. Ik heb het apparaat gekocht om backups te maken voor zowel m'n werk als privé vanaf 2 verschillende computers. Hiervoor heb ik de Grab 'n Go in de meterkast bij de telefoonaansluiting en router etc... weggebouwd. Toch kon je het apparaat door het hele huis horen, vooral daar de meterkast nog als extra klankkast bleek te fungeren. Het euvel is de 3cm. fan die als een gek in de behuizing ronddraaid om het zaakje koel te houden. Ik heb deze onmiddelijk vervangen door een 12cm fan van de Conrad (Ultra Silent als ik het goed heb) die ik middels een zelfgemaakt gat aan de zijkant heb bevestigd. Dit werkt perfect!
Wat betrijft de firmware update, ik heb 'm ook al eens halfdood gehad. Probleem is dat als de firmware update misslukt het bijna onmogelijk is om het apparaat nog over het netwerk aan te spreken. De enige veilige manier om de firmware te updaten is via de command rompt "TFTP -i <IP of CHD3LAN> put rom125_2m.bin". Hiermij krijg je een halfdode Grab 'n Go meestal wel weer mee tot leven. Je moet 'm hiervoor wel direct met een netwerkkabel aan je PC hangen (niet via router) en IP 169.254.1.1 en subnet mask 255.255.0.0 voor de Grab 'n Go gebruiken (dit zijn de standaardinstellingen als je een harde reset naar factory defaults uitvoert). Ik hoop dat dit helpt.

Heb jij ook een Conceptronic Grab'n'Go 3,5 inch Network (LAN) hard disk box?