iiyama ProLite E1900S-B2 (19", 2ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zwart) Review

xost 19 maart 2007, 409 views

iiyama ProLite E1900S-B2 (19", 2ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zwart)

Pluspunten

• Geen Ghosting
  • DVI aansluiting mogelijk
  • Ingebouwde speakers
  • Goede kantelhoek van monitoren

Minpunten

• Geen DVI kabel meegeleverd (slechts zo'n pruts SUB-D kabel)
  • Beetje wankel naar mijn mening in vergelijking met andere monitoren
  • Geluid uit speakertjes is nou niet echt je van het

Heb vandaag 2 Iiyama Prolite 1900S-B2 monitoren opgehaald en ben er zeer tevreden over.

Ik vind de beeldkwaliteit stukken hoger dan de Acer 17/19" TFT's.
Helaas jammer dat ik op het 2e scherm een groene subpixel heb die continu oplicht. (wat opzich niet zo erg is aangezien winamp daar staat, en precies dezelfde kleur gebruikt als Winamp Playlist :P )

Vind ze in tegenstelling tot andere monitoren beetje wiebelen . Vind de afwerking zeer goed, alleen van de zeikanten af gezien iets minder.

Speakertjes die erin zitten is weinig soeps maar altijd mooi meegenomen voor bijv. kantoor omgevingen.

Wat ik zelf erg mooi vind is dat de monitor zeer strak en zakelijk is afgewerkt, maar dat er aan de onderkant en bovenkant een ronding zit. Maargoed, smaken verschillen.

Verder vind ik het energie verbruik van 35 watt zeer weinig!

Enige nadeel is helaas de dode subpixel, maargoed...het is nou eenmaal mogelijk bij een TFT scherm.

Heb jij ook een iiyama ProLite E1900S-B2 (19", 2ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zwart)?