Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Microsoft Wired Keyboard 600 Review

Nerro 3 juli 2011, laatste update op 3 juli 2011, 1.634 views

Microsoft Wired Keyboard 600

Pluspunten

• Aangename toetsaanslag
  • Strak, degelijk design
  • Prijs (15 bij Mycom)
  • Kleine randen zonder een krap toetsenbord op te leveren

Minpunten

• Geen

Ik heb dit toetsenbord aangeschaft om mee te tekstverwerken en gamen. Ik was op zoek naar een toetsenbord met
  • ondiepe toetsaanslag
  • niet te felle indicator LEDs (daar heb ik in het verleden slechte ervaring mee gehad)
  • een numpad
  • een bescheiden bezel, het moet niet meer dan de nodige ruimte innemen
Ik houd van de ondiepe toetsaanslag zoals die word aangetroffen in laptops, dit toetsenbord heeft een iets diepere aanslag dan een laptoptoetsenbord maar de aanslag gebeurt wel met een zeer aangename weerstand. Precies genoeg weerstand naar mijn smaak. Ik ben er erg tevreden over. Bovendien heeft dit toetsenbord een licht holle vorm waardoor de vingers precies comfortabel de toetsen kunnen bedienen.

Ik heb in het verleden al eens een toetsenbord met ondiepe aanslag van trust gehad wat zeer felle blauwe LEDs had waar ik me erg aan gestoord heb. Zoveel zelfs dat ik het toetsenbord heb weggegooid na ongeveer een week. Bij het werken 'snachts waren de LEDs gewoonweg storend. Daar heeft dit toetsenbord geen last van, drie subtiele groene indicators doen wat ze moeten doen maar meer ook niet.

Verder heeft dit toetsenbord geen enorme polssteunen, beeldschermpjes, usb-terminals of andere onnodige franjes. Het heeft een bescheiden randje wat het toetsenbord stevig maakt maar verder geen onnodige bulk toevoegt. Toetsen voor play/pause, volume omlaag, volume omhoog, mute en calculator maken het toetsenbord prettig functioneel zonder een overvloed aan "handige" features toe te voegen die je nooit gebruikt zoals extra cut, copy en paste knoppen. Een leuke feature is dat deze knoppen net als de Esc en function toetsen zijn uitgevoerd als iets kleinere knopjes. Dit past naar mijn mening goed bij hun functie en de beperktere mate waarin ze gebruikt worden. Bovendien ziet het er leuk uit.

De enorme lap tekst op de onderkant over RSI en het labeltje aan het koord zijn wat Amerikaans naar mijn smaak maar een schaar maakt korte metten met het labeltje en de onderkant van een toetsenbord bekijkt toch niemand :)

Al met al ben ik over dit toetsenbord zeer te spreken.

Heb jij ook een Microsoft Wired Keyboard 600?