Specificaties Tower, 6 interne + 7 externe bays - Bekijk alle specificaties

Aerocool XPredator Evil Black Edition (EN56472) Review

ChromeBallz 3 juli 2011, laatste update op 21 december 2013, 1.544 views

Aerocool XPredator Evil Black Edition (EN56472)

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Goede koelingmogelijkheden
  • Redelijke prijs

Minpunten

• Front panel problemen

Deze kast is redelijk goed voor de prijs. Je krijgt genoeg ruimte voor wat je er ook maar in wilt zetten, fatsoenlijk kabelmanagement en grotendeels toolless constructie. De kast is erg stevig, ik was verrast dat zelfs de plastic onderdelen (voorkant en bovenkant) redelijk stevig waren en zo nodig het gewicht van de kast kunnen dragen, al zou ik dat natuurlijk niet doen (ik kwam er 'per ongeluk' achter :P).

Minpuntje: Het front panel is niet helemaal OK. De dubbele usb2 aansluiting wil Windows niet goed herkennen (meerdere aansluitingen geprobeerd op het moederbord) en fan controller B deed het helemaal niet. De audio/mic aansluitingen gaven ook problemen maar dit zou ook een driverprobleem kunnen zijn (Realtek op het mobo in dit geval, de plug detectie bleef maar doorgaan - plug detected, plug removed, plug detected, etc). Deze problemen kunnen ook aan mijn exemplaar liggen, ik heb er namelijk niets over gehoord tot ik het zelf ervoer.

Al in al is dit een goede kast, voor deze prijs krijg je een erg degelijke kwaliteit en veel ruimte. De koeling is ook erg goed met 2 20cm fans er al in (voorkant en bovenkant), met ruimte voor nog eens 2 fans in de onderkant en achterkant. De fans voorin en onderin zijn ook voorzien van stoffilters, zo ook de voeding.

Update na een jaartje of twee:

De kast heeft toch wat kleine irritantie puntjes ontwikkeld. De fan in de voorkant zoemt soms enorm als het een beetje kouder wordt in de ruimte. Ook heb ik de hdd leds onderschat, met een SSD zijn ze eigenlijk nutteloos (op idle blijven ze alsnog doorgaan). 's Nachts komt het zo ver dat ik ze af moet dekken vanwege de helderheid van die dingen...

De kast is verder goed, behalve de ook al eerder genoemde puntjes van het front panel wat niet echt goed functioneert. Ik moet mij ook aansluiten bij de vreemde implementatie van usb3, dat hadden ze net zo goed weg kunnen laten.

De positieve punten blijven echter wel overeind. De koeling is goed (2500k op 4ghz op een normale luchtkoeler) en de ruimte erin is fijn wanneer je alsnog even wat moet uitwisselen of ontstoffen. Hij ziet ook nog steeds goed uit :)

Ik kan mij ook voorstellen dat de problemen die ik heb alsnog stammen van het feit dat het een Aerocool is - Ze maken hun kasten toch zo goedkoop mogelijk, ik denk dat ik net even pech heb gehad met de minpuntjes.

Alhoewel de kast wel goed is... Ik twijfelde op dat moment tussen een NZXT Phantom of deze en ik vraag me af of ik toch voor de Phantom had moeten gaan.

Heb jij ook een Aerocool XPredator Evil Black Edition (EN56472)?

karige review,
maar volgens mij heeft deze kast 2x 230mm fans, i.p.v 2x 200mm, of heb ik het nu fout?
Karige review idd maar toch fijn dat je de moeite hebt genomen.
Kan mensen toch over de streep trekken bij een nieuwe aankoop
@Abeltje: De kast heeft 200mm fans, de 230 mm slaat op de fan + het 'omhulsel'. Dit staat ook aangegeven in de documentatie van de kast zelf. Marketingpraat ;p

@eL_Jay: ik was niet van plan een al te lange review te schrijven, ik wilde het op de kernpuntjes houden. Behalve de problemen met het frontpanel is er niets over deze kast wat niet al in andere reviews is uitgelegd, ik wilde alleen mijn eigen (korte) ervaring toevoegen :)
Als je die USB 3 aangesloten heb aan de achterkant van je moederbord, dan kan die de oorzaak geven van de voorkantse usb 2.0 aansluitingen!