Asus A7V600, KT600 (Sound 5.1, G-Lan, Sata-Raid) Review

35517 19 april 2005, 246 views

Asus A7V600, KT600 (Sound 5.1, G-Lan, Sata-Raid)

Pluspunten

• Veel features, stabiel, snel, veel uitbreidingsmogelijkheden, Gigabit LAN

Minpunten

• Soms spontane reboots

Layout Score: 4
Dit is echt een van de betere moederborden, ik heb dit moederbord aangeschaft nadat mijn ECS K7S5A was overleden, en ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn keuze. Het bord biedt alles wat je nodig hebt en meer! Ik ben geen overclocker dus heb de mogelijkheden wat dat gebied betreft niet getest. Wat alleen wel vervelend is, is dat hij soms spontane reboots geeft, al weet ik niet of dit nou aan de software ligt of aan de hardware. De compatibiliteit is ook prima. Ik heb al verschillende linux distributies getest, en FreeBSD erop geinstalleerd en dat werkt gewoon goed. Ik heb nu 2 Maxtor schijven in RAID-0 staan icm de onboard S-ATA RAID controller, en deze haalt met gemak de 130 MB/sec. Het board heeft ook lekker veel USB poorten zodat ik m'n extra USB controllertje in een ander systeem kon stoppen. Firewire heeft het board helaas niet, maar dat heb ik tot nu toe ook niet nodig gehad. Een van de features die je (in mijn ogen vreemd genoeg) weinig ziet, is de Gigabit LAN aansluiting (met cable tester). Ik had dit board 2 jaar gelden gekocht voor 62,95 en dat vond ik al goedkoop voor de features. Maar nu dit board nu rond de 45 euro zit (19-04) is dit eigenlijk een budget-board met expert-features :)

Heb jij ook een Asus A7V600, KT600 (Sound 5.1, G-Lan, Sata-Raid)?