Aerocool CyborgX Review

me12en3 16 juli 2011, 1.407 views

Aerocool CyborgX

Pluspunten

• Ik heb hem gekocht omdat ik het uiterlijk gewoon helemaal top vond.
  • Onderdelen inbouwen en kabels wegwerken gaat prima.
  • Bovenop zit usb, esata, hoofdtelefoon en microfoon.
  • Die functies en de aanuit/restet kun je rechtstreeks je moederboard in pluggen.
  • Klep die open en dicht kan waar de 3,5 bays zitten en de aanuit/reset
  • HDD, SSD en 3,5 bay apparaten heel simpel in te schruiven en vast te klikken in rekjes
  • Kabels kun je achter je moederboard verstoppen

Minpunten

• Eigenlijk niks, enige is dat je de lampjes op je fans niet kan uitschakelen ( ze zijn niet erg fel dus niet hinderlijk )

Ik heb deze kast gekocht omdat ik er een nodig had om mijn onderdel in te kunnen bouwen natuurlijk en omdat ik het uiterlijk van deze kast wel cool vond. Ik had niet een al te hoog budget voor een kast want ik wou zoveel mogenlijk kwijt zijn aan de beste onderdelen. Ik had opzich ruime keuze en er was een gelijkop strijd met 2 andere kasten maar heb toch deze gekozen omdat mijn vrienden deze de mooiste vonden.

Ik had niet al te veel verwacht van het inbouw gemak maar dat viel me toch heel erg mee. Alles zonder gedonder er zo in geschroeft en geklikt. Voor het moederboard moest ik wat schroefjes erin draaien om er een ATX formaat op te kunnen schroeven. Er was 1 schroefje die ik met grof geweld moest doordraaien omdat er een braamje in het gaatje zat ofzo |:( maar verder ging alles prima. Hardeschijven met een handig systeem er zo ingeschoven en geklikt. Ook de dvd speler in de 3,5 bay had een zeer goed systeem dat je zo vast klikt zonder schroeven draaier. Ik was even in de war wat ik moest doen met de voeding maar toen zag ik dat de kast een ingebouwt stof filter heeft voor de voeding. Voeding erin geschoven en vastgeschroeft zonder problemen. Veel voeding kabels heb ik achterlangs het moederboard gedaan om de airflow zo goed mogenlijk te houden. De kabelmanagement was dus prima. Ik was zelfs zo enthousiast met het kabels verstoppen dat ik moeite kreeg met de achterklep weer dicht doen :) . Er waren een paar kabeltjes van de kast zelf voor de aanuit/reset knoppen die ik zo rechtsreeks het moederboard in kon doen. Ook de usb/esata kon in er zonder draadjes te kloten zo rechtsreeks het moederboard in stoppen. Ik heb ooit gehad dat ik ze kabeltje voor kabeltje in een houdertje moest stoppen en vond dat wel ingewikkeld. Voor de Cpu koeling kun je de achterklep erafhalen en daar de brackets eropdoen zonder ooit je moederboard er helemaal uit te halen. ( ikzelf heb een stokfan ).

Pc aangezet en heb de airflow even getest. Als de fans op volle toeren draaien voel je met je hand een stevige wind door je kast heen blazen dus dat zit wel goed. Moet er wel bijzeggen dat de meegeleverde fans geen muisstille fans zijn. Hangt erg af van wel fanprofiel je ze geeft door je bios maar als je gaat gamen hoor je ze wel. Als je gewoon aan het browsen bent of filmpje kijkt is hij bijna geruisloos. Ik ben dus hardstikke tevreden met de kast.

Prijskwaliteit vind ik dik in orde. Als je wil kan je nog 2 fans aansluiten aan de klep en er zijn gaten voor eventuele waterkoelingen dus de koelingsmogenlijkheden zijn prima. Zoals ik al had verteld is het installatiegemak groot. Je kan de 2 meest gebruikte moederboard groottes inbouwen, namenlijk ATX en micro ATX, en je kan de kabels goed wegwerken. 3,5 bays en harde schijven zijn zeer handig in te klikken in rekken, dus de inbouwmogenlijkheden zijn prima.

Deze kast is dus een prima keuze als je hem mooi vind. Dit is mijn pas mijn derde kast dus ik ben geen expert in de beoordeling maar als leek kan ik zeggen deze kast zowel van binnen als van buiten zijn geld waard is. Er zijn veel kasten met verschillende uiterlijken. Als je oog op het uiterlijk van deze kast valt kan ik je vertellen dat hij van binnen ook dik in orde is. Echt een aanrader.

Heb jij ook een Aerocool CyborgX?

Dus jij koos deze kast o.a. omdat jouw vrienden hem mooi vonden? :S

Het lijkt mij dat jij hem dadelijk op je bureau hebt staan en dat jij er altijd naar moet kijken, niet je vrienden ;) :+
Het was een gelijkop strijd en voor de lanparty`s... Je moet toch ergens de knoop doorhakken :)
Je hebt gelijk, met nieuwe realtek driver werkt alles nu prima :)

[Reactie gewijzigd door me12en3 op 16 juli 2011 17:22]

150 euro is niet overdreven veel hoor :)
Geloof me, als je echt goed geluid wilt, koop een normaal moederbord (80 euro?) met een goede Creative X-Fi geluidskaart.
Die negatieve eigenschap slaat nergens op.
Dat ligt gewoon aan de geluidskaart van je moederbord.
Hoi,

ik heb deze machine ook,
alleen klopt het dat je maar 1 HDD rack krijgt om een hardeschijf in te schuiven ?
iemand anders gaat deze machine van mij nu gebruiken en er zit dus al een schijf in, alleen om nog een schijf te plaatsen heb ik nog zo een rack nodig om deze erin te schuiven echter zat er bij maar 1 in.. klopt dat?

en kan ik die ook nog ergens eventueel kopen ?

gr Jeroen
Ik heb meer racks gekregen, het lijkt me een standaard formaat dus je zult ze vast wel ergens kunnen kopen.
ik bedoel dan die dingen die je om je harde schijf doet he zodat je die erin kan schuiven :P
als je zo leest denk je dat het helemaal top is, deze kast. Beetje overdreven.

Build quality was also decent as the 0.6mm thick SECC steel panels that the Cyborg X employs felt sufficiently sturdy. However, the quality of plastics used could have been better, as the plastic portion felt flimsy and somewhat second-rate.
Lees ik. Kan je toch al een minpuntje aanstippen, op zijn minst.

Ook heb je een schroevedraaier nodig, klein dingetje. Aan de voorzijde en bovenzijde kan je geen fans bijplaatsen, alleen de zijkant laat dat toe (2x). Niet de meest ideale plek.
Videokaarten passen tot/met 29cm.

Natuurlijk altijd leuk om te zien dat je erg blij mee bent, alleen als je dan een uitgebreide review doet mag je wel wat kritischer zijn ;)

[Reactie gewijzigd door Madrox op 26 augustus 2012 16:37]