Specificaties GF GTX 560 Ti (950MHz), 1GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI N560GTX-Ti Hawk Review

me12en3 16 juli 2011, laatste update op 16 juli 2011, 899 views

MSI N560GTX-Ti Hawk

Pluspunten

• Top prestaties
  • MSI afterburner en MSI kombuster zeer handig om te overclocken

Minpunten

• Hij wint het van de stofzuiger.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Met een budget van 900 euro voor mijn pc vond ik deze kaart wel netjes. Voor dit bedrag kan ik later ook nog eens SLI als het nodig is. En met de beloftes van de twinfrozer 3 was ik om.

Ik houd deze review kort dus ik ga jullie niet doodspammen met plaatjes en benchmarks ;) . Er is echt iets wat ik graag kwijt wil over deze kaart en dat is het lawaai. Ik speel graag Crysis 2 op ultra maar dit is echt een afknapper. Ik twijfelde zelfs over een hoofdtelefoon kopen in plaats van 5.1 speakers omdat ik met een hoofdtelefoon het lawaai minder zou horen. Er zit een schuivertje op de bovenkant van de grafische kaart om het fanprofiel op silent te zetten maar dat werkt niet. Zelfs in MSI afterburner met een underclock en een aangepast fanprofiel is het een stofzuiger wat geluidproductie betreft. Uiteindenlijk heb ik een fps limiet gezet van 30 om hem wat stiller te maken voor crysis 2. Ook metro 2033 want die kan er ook wat van.

Maar het zou niet eerlijk zijn om hier mijn review al af te ronden want ik moet toegeven dat de prestaties geweldig zijn van deze kaart. In combinatie met mijn i7 2600k en een kleine overklok in afterburner kan ik metro 2033 zonder drops onder de 30 fps draaien. Het zelfde geld voor crysis 2 dus ik ben dik tevreden met de prestaties.

Voor andere spellen die wat lichter draaien is deze kaart muisstil. Als je wil kan je een persoonlijk fanprofiel instellen in MSI afterburner. In combinatie met MSI kombuster is het overclocken van je grafische kaart zo eenvoudig dat elke leek ermee overweg kan. Dat is meegeleverd met de kaart op een dvd-tje.

In de doos kun je alles vinden wat je eventueel nodig hebt dus dat is dik in orde. Ik mis een klein beetje een tweede hdmi ingang maar over het algemeen heeft niemand dat nodig. Wat 3D ondersteuning betreft, ik heb een lg cinema 3d scherm maar kan geen support vinden van nvidia`s kant en moet het doen met tridef drivers. Maar voor de meeste mensen is de driver support prima. Ik heb geluid en warmte helaas een 2 ster moeten geven omdat hij al snel 80 graden wordt bij zware spellen en dan een giga lawaai kan maken. En dat ligt niet aan de airflow van mijn kast. Als het waar is wat ze zeggen over de koeling van deze kaart dan zouden die andere koelingen een hel moeten zijn. :?

Toch over het algemeen geef ik deze kaart 4 ster omdat hij top prestaties levert tegen een goede prijs. Als je het lawaai kan negeren of niet al te zware games gaat draaien dan is deze grafische kaart een echte aanrader

Heb jij ook een MSI N560GTX-Ti Hawk?

Meer advertenties

Afterburner - settings - fan. En dan die grafiek heel laag zetten. Zo heb ik hem stil gekregen? Probeer zowiezo dat even..?

Of is dat je "fanprofiel"?

[Reactie gewijzigd door woukabouter op 16 juli 2011 16:24]

Ja dat bedoel ik met het fanprofiel. Het vervelende is als ik de grafiek laag zet wordt hij zo heet dat hij alsnog weer op volle toeren gaat :'( Is het jou gelukt met crysis2 direct x 11 op ultra of bij andere spellen? Ik heb het volume al wel behoorlijk omlaag gekregen maar toch.
Crysis (1) begon hij harder te lopen. met de grafiek te veranderen hoor ik hem nu niet meer..

[Reactie gewijzigd door woukabouter op 16 juli 2011 20:44]

Gast je weet toch dat je voor heel internet zegt dat je je boeltje aan het cracken bent?
Je weet toch dat dit illegale praktijken zijn?
Daarom heb ik het daarna meteen verwijderd want het werkte niet.

Maarja ik zal het wel even verwijderen? :I

[Reactie gewijzigd door woukabouter op 16 juli 2011 20:44]

Even een kleine opmerkeing, ik zie dat je nieuw bent met MSI Afterburner... Dat programma werkt voor ALLE grafische kaarten, zowel AMD als ATI en welk merk dan ook...
Wist ik niet :P nogsteeds, het is een cool programma.
ik denk dan dat de airflow in jouw systeem erg slecht of dat je in afterburner de fan speed te hoog hebt staan.

of misschien komt je kaart van een slechte partij en moet je hem terugsturen of brengen naar de winkel
Zullen er winkels zijn die deze RMA accepteren?
Ik heb die grafiek een stuk naar beneden gegooid, hij wordt nu ongeveer 6-7 graden warmer maar maakt wel iets minder lawaai.
Ik persoonlijk heb liever dat hij iets koeler blijft. Met GOEDE koptelefoons op, hoor ik het geluid niet meer. En als ik op TeamSpeak zit, dan hoor ik anderen nooit klagen dat er op de achtergrond een stofzuiger bezig is. OK ik heb een andere kaart(en) 2x GTX480 SLI...

Ik woon in een vrijstaand huis. Zonder koptelefoon speakers hard is dus geen probleem voor mijn omgeving. In een flat of rijtjeshuis is dat natuurlijk een belemmerende factor neem ik zo maar aan..

Ik heb mijn fanprofiel juist aangepast dat hij eerder "oppakt" dus bij lagere temp harder draaien.. ;)

[Reactie gewijzigd door Deadslim77 op 29 augustus 2011 14:50]

Tja, maar dan hou je dus jezelf dus voor de gek door alleen geen last van de geluidsissue's te hebben door het opzetten van een koptelefoon.
klopt.. Maar aan de andere kant, als ik het geluid hard heb staan, heb ik er ook geen last van.. En als gewoon muziek luister staat die net zo hard..
Ik woon mijn hele levan al lang het spoor, op minder dan 500m een stalen brug over het A'dam-rijn kanaal... Heb ik geen last van, TIS EEN GEWENNING.. en dat is met andere zaken ook zo (ik ben internationaal chauffeur met een koeler. En als die aanstaat 80% van de tijd, en ik moet slapen, brult er op 50cm ook 90+ dB op start-stop of continu...).

Als ik op TeamSpeak zit, zit ik daar voor een reden, en dat is (zinloos) te ouwehoeren met anderen, dan moet die koptelefoon op, en die aan de andere kant hebben het ook nooit over "mijn achtergrond geluid" ik speel veel BFBC2 en daar gaat die in SLI ook op vol gas..