FSP Aurum 700 Review

me12en3 16 juli 2011, 945 views

FSP Aurum 700

Pluspunten

• Gold 80+ keurmerk dus erg energie efficient
  • Genoeg aansluitingen en kabels lang genoeg
  • Erg stil en wordt niet warm

Minpunten

• Design pas niet bij elke kast
  • Molex en sata voeding zit op de zelfde kabel

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Ik had een voeding nodig die alle aansluitmogenlijkheden heeft die voor mijn onderdelen nodig zijn. Natuurlijk voldoen bijna alle voedingen daaraan maar heb toch deze gekozen omdat hij zo energie zuinig is.

Om te beginnen heb ik niet veel verstand van voedingen dus ik zal alleen wat vertellen over hoe de installatie verliep en of het goed werkt. Het vastschroven in mijn kast was geen probleem, ik heb de fan gedraaid naar een stoffilter dat in mijn kast zit en toen was de tekst op de voeding omgedraaid maar dat is geen probleem. Het vastschroeven was zeker geen probleem, gewoon vier schroefjes en het is klaar. Het materiaal van de buitenkant wijkt erg af van wat je zou verwachten, het is ruw en niet helemaal zwart. Bij de aanuit knop en waar je de stekker erin doet zit een gaatjes patroon wat niet erg past bij de rest van mijn kast dus hou daar rekening mee.

Alle kabels zijn lang zat voor een grote kast dus dat wordt geen probleem. Er zijn veel sata voedings kabeltjes dus je kan lekker veel harde schijven aansluiten als je wil. Er zijn twee voedingskabels voor grafische kaarten dus als je sli of crossfire wil geen probleem. Ook waren er lange molex kabels die goed van pas kunnen komen voor eventuele fans die niet op je moederboard kunnen.

Hij wordt bijna niet warmer dan de temperatuur in mijn kast en maakt weinig geluid. Prestaties en stabiliteit volgensmij dik in orde en de uitrusting en afwerking ook prima. Ik geef hem geen 5 ster voor de aansluitmogenlijkheden want de molex connectors zitten samen met sata voedingen en dat kan vervelend zijn als je veel harde schijven hebt en veel fans (er is ook een kabel met alleen maar sata). Maar over het algemeen is dit een prima voeding. Hij heeft een Gold 80+ keurmerk dus als je niet kan kiezen dan zou ik voor energie efficientie gaan.

Heb jij ook een FSP Aurum 700?

Inmiddels zijn de prijzen omhoog en is hij niet meer goed leverbaar dus ik zou hem nu afraden voor de prijs |:(
Inderdaad, de prijzen zijn weer rond de 90. Na een aantal maanden bevalt hij me nogsteeds prima. :)
Zie net dat de prijs weer op 90 euro zit. Dus niet al te duur. Mijn Aurum 700 bevalt me goed.

Voor een uitgebreide test zie: