MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition/OC Review

leroydev 1 juli 2011, laatste update op 29 januari 2012, 6.450 views

MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition/OC

Pluspunten

• geluidsproductie
  • warmte
  • prijs
  • prestaties

Minpunten

• tot nu toe nog geen

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Introductie
Deze review ga ik houden over de GTX 570 Twin Frozr III power edition van MSI.
Ik zat te twijfelen tussen deze en de GTX 560 Hawk, ook van MSI, maar ik heb toch deze gekozen omdat ik dacht dat deze voor dat geld toch wel wat meer power zou hebben.

Featureset
Ik ben tevreden over de featureset, je kreeg er een mini HDMI naar HDMI adapter bij, 2 molex naar PCI-Express kabels, een DVI naar VGA adapter en CD met MSI Afterburner en de drivers.
Meer als dit had ik niet nodig, ik gebruik nu alleen de DVI naar VGA adapter voor een 2e beeldscherm.
De videokaart heeft 2 DVI aansluitingen en een mini-HDMI aansluiting,1280MB GDDR5 geheugen dat word aangesproken door een 320-bit interface, 3-way SLI, triple overvoltage functie, het design van Twin Frozr III zodat de kaart 18C koeler is en 7,7dB stiller is als de referentie kaart, is geschikt voor MSI Afterburner, waarmee je dus overvoltage kunt toepassen en kunt overklokken, en de videokaart beschikt over 480 cuda cores.
De referentie kaart heeft deze kloksnelheden:
732mhz core clock
1464mhz shader clock
1900mhz memory clock
De GTX 570 Twin Frozr III power edition heeft de volgende kloksnelheden:
770mhz core clock (5% overklok)
1540mhz shader clock (5% overklok)
2000mhz memory clock (5% overklok)
In theorie zou deze videokaart dus 5% beter moeten presteren als de referentie kaart, als je zelf niet overklokt.

Prestaties
De videokaart presteert zeer goed, ik kan Crysis 2, Duke nukem forever en Call of Duty: Black Ops gewoon op de allerhoogste kwaliteit spelen op de resolutie van 1080p, zonder framedrops of iets dergelijks.

Overklokbaarheid
De overklokbaarheid van deze videokaart is goed, ik had eerst problemen met overvoltage in MSI Afterburner zoals meerdere mensen op forums, maar je moet dan gewoon de laatste beta downloaden.
Ik heb hem op het moment nog niet zo hoog overgeklokt, ik zit op het moment op 820mhz op de core clock, 1640mhz op de shader clock en 2050mhz op de memory clock.
Deze instellingen draaien idle 46 C op het moment, met de fanspeed auto op 45%.
De stock clocks van deze videokaart zijn 770mhz core, 1540mhz shader en 2000mhz memory clock, dus het is een overclock van een paar procent.

Beeldkwaliteit
Ik heb niks te klagen over de beeldkwaliteit, ziet er gewoon prima uit.

Modbaarheid
Ik heb niks gemod aan deze videokaart en dat ga ik ook niet doen i.v.m. vervallen van de garantie.

Driverondersteuning en compatibiliteit
De drivers hebben nog voor geen problemen gezorgt, en ik heb deze videokaart ook aan de praat gekregen op Ubuntu.

Warmte- en geluidsproductie
Hij blijft netjes 46 C idle, en als ik hem 100% stress met Furmark word hij na 2 en halve minuut maximaal 68 graden dus dat is gewoon prima, ik heb geen Decibelmeter of iets dergelijks maar ik vind de geluidsproductie hartstikke meevallen.

Ikzelf vond het niet zo erg om in mijn geval 302 euro kwijt te zijn aan deze videokaart, je krijgt er veel grafische kracht voor terug.

Benchmarks (klik op de foto's)
3dmark 11

Het spijt me, de imageshack link van de foto van de performancetest van PassMark is offline.

Als iemand nog wilt dat ik iets toevoeg in deze review, zeg het gerust!
Opbouwende kritiek is welkom, dit is mijn eerste review dus hou daar wel rekening mee a.u.b.

Heb jij ook een MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition/OC?

Hij is zo kort...

Kijk hier eens naar:
productreview: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC review door Abeltje130

Het is goed dat je een poging wilde doen, maar het kan veel, veel beter! Voorlopig 2 sterren voor de moeite.
Hmm even nieuwere drivers downloaden, van MSI waren blijkbaar veroudert, dan nog een keer 3dmark11 draaien, binnen half uurtje hierop.
Edit: Klaar & geupdate.

[Reactie gewijzigd door leroydev op 1 juli 2011 18:23]

Hmm ik zal proberen hem aan te passen en uit te breiden :)
Vooral benches, grafiekjes en cijfers vinden Tweakers heel mooi :P
Tip
En natuurlijk veel foto's.

[Reactie gewijzigd door NinjaTuna op 1 juli 2011 17:14]

Die van mij komt niet boven de 55 op load O_O
Ik denk dat als je je kablemanagement een beetje netter krijgt dat dat wel helpt in de temps ;)
35 idle hier ;)
Hoe dan ook, mooie review :D

[Reactie gewijzigd door Brodo op 3 juli 2011 14:27]

46 graden idle lijkt mij wat hoog, ik heb deze kaart ook maar bij mij doet ie 31-32 graden idle bij een kamer temp. van ongeveer 23 graden. Misschien ligt het aan de airflow van je case. En waarom geef je feature set maar vier sterren, je zegt zelf dat je de feature set goed vind, ik vraag mij dan af wat je nog meer had verwacht van deze kaart op gebied van features want hij is super compleet m.i. Ik noem tf3 koeler, 6+1 powerphases, standaard oc enz. Dit vind je niet op een standaard kaart.
@revivespirit Ja, ligt ook aan cable management, alleen die kabel naar CPU kan ik niet anders doen als zo, en hou er ook rekening mee dat het nogal warm is op m'n kamer op het moment.

@Aku hmm featureset 4 sterren moet ik inderdaad nog even aanpassen naar 5 sterren, mijn excuses hiervoor.
"mini HDMI naar HDMI adapter bij" Hmm Die kreeg ik niet :/

Cable management is niet zo lastig, je moet er gewoon wat tijd in steken =) (en duc-tape is ook erg handig :D )

[Reactie gewijzigd door Brodo op 9 juli 2011 18:49]

Adapter kreeg ik er ook niet bij. Topkaart trouwens!
302 euro!
Dat is nu wel anders zeg.
Een prijsstijging van 27 dus!
Ik heb in sept nog 292 betaald, winkel stond bovenaan. Ik schat in dat de beta van bf3 een grotere vraag heeft veroorzaakt. Ik vind het overigens een gouden koele kaart.
vreemd dat er geen enkele prijsdaling in zit bij deze videokaart. Ik vind het een interessante kaart omdat ik niet van plan ben 400 uit te gaan geven voor dat beetje extra performance wat ik zoek (heb een HD5870). Maar het is gewoon geen 320 euro waard om hier naar up te graden. Wel jammer.