Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty) - Reviews

Specificaties Bedraad Qwerty met Standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty) Review

silasje1 25 juni 2012, laatste update op 10 november 2012, 3.053 views

Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)

Pluspunten

• Software (SetPoint)
  • Toetsenaanslag (stil en makkelijk indrukken)
  • Achtergrond verlichting toetsen
  • Platte toetsen (verschilt per persoon)

Minpunten

• Lengte handsteun
  • Ghosting: W+SHIFT en spatiebalk gebruiken onmogelijk
  • Wordt snel vies
  • Backlight schijnt nogal door

Ik gebruikte eerst een Medion toetsenbord. Die gaf het na een niet te lange tijd op. Ik heb ongeveer 1 week gedaan om een keuze te maken. Ik heb niet voor draadloos gekozen omdat: Ik niet in bed/woonkamer typ, snellere respons en geen lege batterijen wil. Ik zocht een toetsenbord met lage toetsen, stille aanslag en wat extra coole stuff.

Veel mensen vragen zich af, heeft deze wel een grote rechtere shift, nee dus. Ik heb daar geen probleem mee omdat ik dit soort toetsenborden eerder heb gehad.

Ergonomie
Het toetsenbord voelt gelijk goed aan. De hand steun is bij mij te kort door mijn grote handen. Daarna volgt een glimmende lijn met de status van Capslock toets e.d. Daarboven volgt het toetsencircus zelf. Aan de buitenkant is een stuk doorzichtig plastic gedaan wat er mooi uitziet. Aan de achterkant zitten 2 uitklapbare voetjes. Deze staan na het uitklappen een beetje scheef (normaal). Het toetsenbord buigt licht door waneer kracht word gezet, maar niet tijdens het typen.

Het typen zelf vergaat zeer goed. Elke toets word goed doorgegeven aan de computer. Het typen gaat zoals Logitech beloofd, stil. Er zit een soort speciale vering ingebouwd.

Functionaliteit
Met de Logitech software (SetPoint) kunnen de Fn knoppen worden toegewezen. Setpoint is een makkelijk en goed werkend programma. Het neemt ongveer 10 mb ram in. Alle Fn toetsen zijn als het ware f1 t/m f12 toetsen, maar waneer de speciale Fn knop wordt ingedrukt worden ze veranderd in de toegewezen functionaliteit. De Fn knop zit rechts van de ALTGR knop. Ook zijn er 4 speciale toetsen: volume-dempen, volume-omlaag, volume-omhoog en het achtergrondverlichtings knopje. De verlichting kan op 4 standen staan: Uit, Aan, een tikje minder licht, en nog iets minder licht.

Lag/Ghosting
Hier heb ik geen probelemen mee gehad. Ik kon alles WASD toetsen indrukken en dan nog mij linker shift gebruiken.

EDIT:

In BF3 kan ik niet W+SHIFT en dan spatie doen ! er is dus helaas dus wel ghosting bij sommige toetsen conmbinaties.

Uiterlijk
Ze ziet er gewoon mooi uit :). De verlichting is een van de mooie punten als het schemert, donker is. Het toetsenbord heeft mooie accenten aan de buitenkant. Daar geeft een plastic rand een gevoel van luxe.

Kwaliteit
Het toetsenbord is voor zover ik heb meegemaakt, een duigelijke ramplank. Niks is stuk of doet het niet.

Ik gebruik dit toetsenbord voor gamen, waar die goed in is (Al werken niet alle toetsen tegelijk). Het is ook een bord voor de bussines guy, wie zich tot in de late uurtjes zijn werk afmaakt. Dus ik raad dit toetsenbord aan iedereen aan die ongv 50 over heeft en een kleine linker shift kan gebruiken.

mijn video:

edits:
3 november 2011: wat dingetjes verandert

Heb jij ook een Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)?

er klopt iets niet in de 5e zin, ik neem aan dat je nietvoor draadloos hebt gekozen

verder heb je mooie foto' s gepost, zien er goed uit.
het verhaal is kort maar krachtig

[Reactie gewijzigd door mrc4nl op 3 juli 2011 21:20]

verder heb je mooie foto' s gepost, zien er goed uit.
het verhaal is kort maar krachtig
heb het aangepast, dankje voor reactie. Is pas mijn eerste echte review
Goede review.
Kort en bondig, en er is niets dat ik zo 1 2 3 mis.
Leuke foto's en ik zie zo snel geen verbeterpunten.
3 sterren, mocht je een leuker schrijfstijltje hanteren kreeg je er 4
dankje wel. Ik ben zelf meer van kort en krachtig, niet zo'n schrijver.
Maar ja wie weet ;)
Voor de meeste computer componenten check ik uitvoerig de reviews op tweakers. Maar voor een toetsenbord leek me dat wat overdreven. Daar heb ik nu wel wat spijt van. Voor een toetsenbord van 70 euro mag je toch verwachten dat w+shift+spatie gewoon werkt?
Het lijkt me eerder een marketing truc om game toetsenborden te slijten...

Voor de rest een fijn toetsenbord.
goede reveiw
het het toetsenbord ook en ben er tevreden over.
maar wat bedoel je eigenlijk met "After 12 typing"?
dankje, in het donker typen, dus na 12 uur s'nachts
Kan ook gewoon licht aandoen! goed voor je ogen nog ook, hahahaha nee joh geintje.

maar wat ik wou zeggen is: UITSTEKENDE review! eerlijk!!
Danku!
Heb zelf de Corsair K90 nu. Echt een gigantische stap voorwaarts.
die is ook niet volledig mechanisch toch? ik heb toetsenbord crisis, ik type en codeer steeds vaker op de laptop omdat ik letterlijk echt echt sneller ben.

Mijn vraag is of zown K90 nu mijn typesnelheid zal verhogen of niet, zit toch een beetje met hoogte van de toetsen.

Echt echt een dillema, toetsenbord is uitzonderlijk belangrijk voor mij.

heb tevens een +3 gegeven op het artikel! zodat je het weet!

[Reactie gewijzigd door DragonChaser op 30 oktober 2013 20:50]

Niet helemaal mechanis nee. De nieuwere K95 volgens mij wel!
Zou zeggen ga een naar een winkel om een toetsenbord te proberen.
En nogmaals bedankt
Helaas weer die vreselijke Logitech gewoonte om de backslash toets tussen de Shift en Z te plaatsen. Niks voor mij daarom. Jammer, want verder lijkt het allemaal prima in orde.
Waarom zou je bij BF3 W+SHIFT + spatie voor gebruiken?
vooruit rennen en springen?