LevelOne KVM-0222 Review

Soepstengel 29 juni 2011, laatste update op 29 juni 2011, 904 views

LevelOne KVM-0222

Pluspunten

• Redelijk mooi apparaatje
  • Neemt maar 1 USB port in beslag op een computer

Minpunten

• Werkt niet i.c.m. standby

Features Score: 3
Hier een hele korte review van een product waar ik niet tevreden over ben. Deze review dient puur ter waarschuwing voor mogelijke toekomstige kopers, verwacht dus geen hele uitgebreide review zoals ik die voorheen heb gedaan.

Deze LevelOne KVM-0222 heb ik gekocht om te gebruiken in combinatie met een iMac en een nieuwe computer. De VGA aansluiting op de KVM switch gebruikte ik niet, dit omdat het scherm bestuurd moest worden door middel van een mini-displayport kabel.

De KVM switch werkt prima zolang beide computers aan staan en normaal gebruikt worden. Door middel van een knopje op het KVM kastje kan geswitched worden van input apparaat. 5 sconden nadat het knopje is ingedrukt kunnen de invoer apparaten weer gebruikt worden op één van de twee computers. Simpel maar effectief. Eventueel kan er software gebruikt worden om te switchen van scherm, maar gezien het feit dat er gewoon een fysiek knopje gebruikt kan worden zie ik daar het nut niet van in en heb ik die software dus ook niet gebruikt.

De problemen bij deze KVM switch komen naar voren wanneer één van de twee computers in standby mode gaan. Zodra de computer wakker wordt draait de switch helemaal door en kunnen beide systemen niet meer bestuurd worden. Je moet dan de USB stekker uit beide computers halen zodat het apparaat uit kan en daarna weer aansluiten om hem weer te kunnen gebruiken. Je kunt begrijpen dat een KVM switch hierdoor dus compleet nutteloos wordt zodra je in zo'n situatie terecht komt. Een mogelijke work-around is om de standy functie van beide computers niet te gebruiken, maar ik vindt dat persoonlijk niet acceptabel om alleen maar te kunnen switchen met twee invoer apparaten.

Deze KVM switch wilt meer doen dan nodig, het feit dat het 5 seconden duurt voordat de invoer apparaten weer gebruikt kunnen worden zeggen mij dat er iets meer in zit dan een simpele circuit switcher tussen twee USB poorten. Compleet onnodig als je het mij vraagt, en misschien wel de rede waarom dit dus niet goed werkt.

Kortom, mochten jou computers nooit in standby gaan dan kan je dit apparaat rustig in gebruik nemen, anders raad ik deze echt af.

Heb jij ook een LevelOne KVM-0222?

Mischien werkt het apparaatje wel beter als je de drivers/software installed. Zomaar even een idee. :)
Zou kunnen, maar ik zie niet echt in waarom je software moet installeren als je de functies ook gewoon hardware matig kan/moet kunnen bedienen. Bovendien is er geen Mac software beschikbaar.