Nikon D70s (6MP) Review

imp4ct 11 maart 2007, 834 views

Nikon D70s (6MP)

Pluspunten

• zeer snel
  • uitstekende kitlens
  • makkelijke bediening
  • prijs kwaliteit

Minpunten

• levenduur batterij
  • geen usb 2.0

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 5
Ik was een redelijk late koper van de Nikon D70s. De reden dat ik voor Nikon koos was omdat ik deze camera qua prijs kwaliteit boven de rest uitstak en ook een beetje dat ik meer voel voor het merk Nikon dan Canon.

Na veel reviews te hebben gelezen en na gepraat te hebben met enkele eigenaars was ik overtuigd van mijn keuze en hier heb ik nog steeds geen spijt van.

In het begin is het wat lastig om aan alle menus uit te geraken, maar eenmaal je de handleiding een grondig doorneemt en veel probeert leer je snel met je camera te werken en ik moet zeggen. Met de kitlens (AF-S DX 18-70mm) kan je echt zeer mooie foto's maken, maar als je een D70s koopt is het ook de bedoeling dat je meer lenzen koopt en dat was ook nog een reden waarom ik voor Nikon heb gekozen. Het is algemeen geweten dat Nikon z'n mounts niet vaak veranderen, niet zo lijk concurent Canon. Daarom is het ook mogelijk om oudere modellen van lenzen (maar niet slechtere) te gebruiken voor je camera.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de D70s enkel raad ik mensen aan die nog overwegen om nog een D70s te kopen direct een tweede batterij erbij te kopen of gewoon te wachten op de opvolger van de D80, want de D80 vond ik helemaal niet overtuigend.

Heb jij ook een Nikon D70s (6MP)?

Dit snap ik niet je raad aan de D80 mar je vind hem niet overtuigend .
Of is het een type fout. :? :+
Idd typo .. my bad.
Ik vind de D80 totaal geen goede opvolger van de D70s.

Nu lig ik meer de kwijlen op de D300 :p
Misschien kan je ook ff vermelden hoe lang (of kort) de batterij mee gaat, aangezien dat een negatief puntje is..
Na het aanschaffen van externe flits Nikon 600 serie, is het met de batterijduur enorm op vooruit gegaan.

Als je geen flits dient te gebruiken, gaat de batterij idd lang genoeg mee... met flits verkort dit toch vrij snel.
Ik denk dat je hem nog pas in je bezit heb. Want mijn ervaring is juist, dat de nikon d70 en d70s, met kop en schouders boven de rest uitsteekt.
Ik heb weleens een foto of 1800 geschoten in jpg met een volle accu.
Ik snap de batterijduur ook niet als een minpunt.

Heb zelf ook de d70s en schiet 1500+ foto's op geladen accu. Ook een paar dagen aan laten staan kan geen kwaad. Het enige wat ik jammer vind is dat de accu wel leegloopt als je em aan je pc hangt.

Voor de rest super ding.