Specificaties Bedraad Qwerty met standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty US) Review

notrust81 30 juni 2011, 988 views

Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty US)

Pluspunten

• verlichting (kan aan en uit en te variŽren)
  • zachte toetsen
  • degelijk/duurzaam
  • hoofdtelefoon en USB aansluiting
  • handige mediatoetsen
  • G toetsen

Minpunten

• niet alle toetsen worden goed verlicht
  • G knoppen hadden wel op een andere plek gekund
  • weinig variatie in verlichting
  • prijs

Ik was al een tijdje op zoek naar een goede gaming toetsenbord met niet al teveel poespas. Het enige wat ik aan functie erop wou hebben is achtergrondverlichting en het moet via ps/2 of usb aan te sluiten zijn.

Na mijn zoektocht op het internet en vele reviews gelezen te hebben, heb ik uiteindelijk twee toetsenborden gevonden, Logitech G110 en Razer Lycosa. De voornaamste reden dat ik niet voor de Razer Lycosa heb gekozen is, omdat overdag de toetsen moeilijk te lezen zijn. Dus heb ik voor de Logitech G110 gekozen.

Bouwkwaliteit
De toetsenbord voelde gelijk al degelijk en duurzaam aan. Verder ziet het er eenvoudig en netjes uit, met toch wat functies erop.
De toetsen zijn wat kleiner als mijn vorige toetsenbord en hebben een speciale zachte coating, wat wel prettig is bij langdurige gebruik. Ze zitten ook wat dichter op elkaar, waardoor ik bij het gamen niet meer op mijn toetsen hoef te kijken en voelen wat zwaarder aan bij het indrukken ervan, maar ik heb hier verder geen last van. De bijgeleverde polssteun is makkelijk aan te brengen en is mooi gestroomlijnd met de toetsenbord.

Mogelijkheden
Er zitten toch wel wat mogelijkheden op deze toetsenbord, wat toch handig kunnen zijn. Ik hou het hierover kort, omdat er al verschillende reviews zijn die het uitgebreid uitleggen. Er zit het volgende aan mogelijkheden op:
- 12 programmeerbare G toetsen, 3 macro's per toets
- Game-/bureaubladmodus
- audio-ingang en -uitgang
- extra usb poort
- Verlichting, te variŽren met rood en blauw, aan en uit te zetten
- 6 mediatoetsen, play/pause, stop, vorige, volgende mute en volume draaiknop.

De logitech G110 is eenvoudige toetsenbord met vele functies. Het is makkelijk in gebruik, met de bijgeleverde software zijn de functies makkelijk in te stellen. Zeker aan te raden voor wie op zoek is naar een nieuwe toetsenbord, met wat extra's erop.

Heb jij ook een Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty US)?