MSI K8N Neo Platinum, nForce3 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) Review

NoepZor 19 april 2005, 269 views

MSI K8N Neo Platinum, nForce3 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)

Pluspunten

• Snel
  • Stabiel
  • Veel overclockmogelijkheden
  • Veel features

Minpunten

• Ruimte rondom de socket is beperkt met Zalman koelers
  • Met 3 repen geheugen maximaal 333Mhz

Layout Score: 4
Ik heb vorig jaar de overstap gemaakt naar AMD64. Mijn eerste keus was een DFI Lanparty, maar wegens niet verkrijgbaar op de HCC heb ik maar een MSI K8N Neo Platinum gekocht. Ik heb er geen spijt van. Het bord is erg featurerijk, zoals 7.1 geluid, gbit lan, 4x s-ata raid, 8x usb 2.0 en 2x firewire, bracket met statusleds etc. Ook worden er genoeg kabels bijgeleverd en zit er een goede handleiding bij. Layout van het bord is goed in het opzicht dat de CPU mooi laag zit en dus de voeding niet in de weg zit, echter zit hij dicht op het AGP slot, waardoor een 7700 van zalman niet past of een 7000 + Heatpipe niet samen gaat. Prestaties zijn, zoals de meeste Nforce3 250 borden erg goed. Ook de betrouwbaarheid is hoog, MSI maakt tegenwoordig wel goede borden, ik zelf heb nog geen problemen ondervonden met dit bord. Overclockbaarheid is ook wel goed, er zitten veel instelmogelijkheden in het BIOS en ook is er een programma meegeleverd waarmee men in windows kan overclocken (MSI Corecenter). Dan de prijs, die is voor een topbord wel redelijk goed, ik heb er destijd 103 euro voor betaald en tegenwoordig is hij voor 93 euro te vinden.

Heb jij ook een MSI K8N Neo Platinum, nForce3 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)?