Arctic Silentium T4 Pro (ATX, 500W, Zilver/Zwart) Review

Myrd 9 maart 2007, 911 views

Arctic Silentium T4 Pro (ATX, 500W, Zilver/Zwart)

Pluspunten

• Stil, prijs, haast geen schroeven nodig

Minpunten

• inbouw ruimte, front panel bevestiging

Kwaliteit voeding Score: 5
Ik heb voor de "t4 pro" gekozen door wat ik van de vorige serie gezien heb en de prijs/kwaliteit verhouding.

Inbouwen

De kast is niet de grootste en dat merk je aan alles zodra je gaat inbouwen. Het is dan ook zaak om vantevoren goed te kijken in welke volgorde je moet installeren.
Moederbord, geheugen, processor en dvd speler gingen heel gemakkelijk.
Gelukkig was mijn videokaart geen centimeter langer, (Club3d Geforce 8800 GTS 320mb) want anders had die in de fan van de voeding gehangen die onderin de kast aan de voorkant is geplaatst.
Je harde schijf(en) worden helemaal vastgeklemd met iets van schuimrubber en daaromheen klitteband om het op de plek te houden. (noise reduction) Aan de achterzijde zit een opening waar je met enig priegelwerk je kabel doorheen kunt aansluiten op de schijf.
Daarna kun je nog een airhood plaatsen voor je processor koeler die het rechtstreeks naar achter afvoert.

Opmerkingen

Behalve voor het moederbord en heatsink voor Harde schijf had ik geen schroefjes nodig wat ik zeer prettig vondt.

Alle kabels komen uit rond de plek waar de moederbord voeding, geheugen, harde schijfen en pci-e videokaart zitten dus erg krap.

Front panel zit met plastic sluitingen vast. Bij het dichtdoen pakt hij de onderste sluiting niet goed waardoor het gemakkelijk kan afbreken.

Nu alles erin zit en hij draait vindt ik hem erg stil en aangenaam.

Heb jij ook een Arctic Silentium T4 Pro (ATX, 500W, Zilver/Zwart)?