Asus NCCH-DL,82875P (LAN, SATA-RAID,PCI-X) Review

Webdoc 8 maart 2007, 452 views

Asus NCCH-DL,82875P (LAN, SATA-RAID,PCI-X)

Pluspunten

• Standaard ATX, PCI64 sloten, goede hoeveelheid SATA poorten (6) op twee controllers, AGP Pro slot, geen Registered DDR nodig, super stabiel, performance is erg goed en absoluut nul problemen onder Windows 2003.

Minpunten

• Crasht tijdens Vista setup na de eerste herstart, zowel met zowel 6600GT 128MB als Ati Radeon X1600 512MB.
  • Geen enkele RAID PCI64 controller wil er op werken.
  • Ik heb geprobeerd:
  • Mylex eXtremeRAID 2000 (komt niet door de POST)
  • AMI MegaRaid 1600 Elite (Controller kernel start niet)
  • Adaptec 2410SA 4-port SATA (Controller kernel start niet)
  • In het geval van de Adaptec zegt ie dat de Bios niet compatible is. (was de nieuwste).
  • Tot slot lijkt het er op dat hij geen scherm weergave geeft als je alle PCI slots vol hebt. Het is mij in ieder geval nog niet gelukt. Met 3/4 slots gevuld werkt het altijd wel.

Layout Score: 4
Ik kocht dit bordje voor een Dual workstation. Gebruikte hem eerst met 2x 3.0 Ghz Xeons, daarna met 2x 3.4 Ghz. Uitstekende basis voor een Dual Xeon workstation, zeker als je hem wil gebruiken onder Windows 2003. Ik gebruik zelf zo goed als nooit XP omdat 2003 veel sneller en stabieler werkt en behalve een paar kleine dingen zo goed als niks mist wat XP wel heeft.

Alle hardware wordt goed ondersteund onder 2003 en de performance is echt bizar goed. Ik heb op mijn werk gespeeld met de XW serie van HP (XW 6200 en 8200) en mijn eigen PC op basis van deze plank voelde sneller aan, met de helft geheugen (2GB versus 4GB)

Werkt goed samen met CL2 PC3200 modules van Corsair, ik heb er nu echter 4x 512MB PC3200 ECC Infineon DIMM in zitten en werkt ook prima. Nooit BSODs, nooit vage errors, behalve dan bij PCI64 SCSI en SATA Raid Controllers, die onder geen voorwaarde op dit bordje wilde werken.

Vista wil hij ook niet. Wil gewoon niet de installatie voltooien, crasht na eerste reboot bij het finaliseren van de settings. Zes keer geprobeerd, verschillende video kaarten, wel/geen PCI kaarten etc - maakt allemaal niet uit, hij werkt gewoon niet.

Heb jij ook een Asus NCCH-DL,82875P (LAN, SATA-RAID,PCI-X)?