Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) N7600GS/HTD/256M Review

stefan001 8 maart 2007, 1.299 views

Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) N7600GS/HTD/256M

Pluspunten

• Goed voor de casual gamer
  • Leuk voor een mediacenter pc

Minpunten

• Wordt te heet, de koeler modden is zeer verstandig (en kan heel eenvoudig)

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Allereerst moet ik even melden dat het in mijn geval gaat om de AGP silent versie, passief gekoeld.

Deze kaart kocht ik omdat ik plotseling het gamen had herontdekt, en dat ging niet met de fx5200 die ik had. Ik zocht dus een goedkope oplossing om toch redelijk te kunnen gamen, en ik kwam deze kaart tegen. Hij was nog nog goedkoper dan de versie met actieve koeler, dus die keuze was snel gemaakt.

Ik speel nfs underground, met alle settings op high @ 1024x768, en dat gaat prima. Een echte gamer ben ik niet, dus ik laat het hier bij. Als je wel een echte gamer bent, koop dan niet deze kaart, omdat de prijs-prestatieverhouding zeker niet optimaal is. Ik wou alleen af en toe een game kunnen spelen zonder dat ik ineens 3 fps heb als ik door een plas water rijd :+

Nu blijkt dat hij tijdens het gamen tegen de 90 graden loopt! (gemeten met everest). In normaal desktopgebruik zal hij minder heet worden, al weet ik niet exact hoe heet, omdat ik de koeler al heb gemod. Nouja, ik heb een 4x4 cm fan op gezet. De schroefjes van deze fan blijven tussen de koelribben klemmen, dus dat was zo gepiept. Hij draait op 5V, en de kaart wordt nu 65 graden tijdens het gamen.

De kaart komt met 3dmark06 (nog niet geprobeerd). Verder worden uiteraard drivers meegeleverd, die meteen werkten op mijn systeem (xp sp2 home). Er wordt een dvi->vga adapter meegeleverd (nog niet gebruikt) en een kabel met RGB-tulpstekkers. Deze zijn om de kaart op een tv aan te sluiten. Ik kan dit niet uitproberen bij gebrek aan aansluitingen op mijn tv, maar het lijkt me handig voor als ik straks een eigen kot heb en dvd's wil kijken. Er zit geen normale tv-out op.

Wat mijn voorganger zei over de kloksnelheid van het geheugen klopt bij mij niet, dit werkt gewoon op 400 DDR (dus 800) Mhz. Misschien een nieuwe batch?

Heb jij ook een Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) N7600GS/HTD/256M?

Wat is je temperatuur tijdens surfen ?
Mijn Asus wordt tussen de 35 en 40 graden.
Negentig lijkt me meer een kaart probleem!
Nee, 90 graden klinkt meer in mijn oren als "geen airflow" Alle passief gekoelde kaarten willen airflow, anders worden ze inderdaad veel te heet.
Ik zou de koeler niet modden. Ik heb deze kaart kunnen RMA'en omdat het schijnt dat het een bekend probleem is met deze kaart. Ik heb nu via een lokale PC shop tijdelijk een Geforce 7300 GS erin zitten ipv van deze kaart