Specificaties 17" (1920x1200), 750GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Apple MacBook Pro 17" 2.2GHz (voorjaar 2011) Review

brecht125 23 juni 2011, laatste update op 6 juli 2011, 2.086 views

Apple MacBook Pro 17" 2.2GHz (voorjaar 2011)

Pluspunten

• besturingssysteem
  • Bouwkwaliteit
  • prestaties
  • Beeldkwaliteit
  • accu
  • trackpad
  • keyboard

Minpunten

• geen enkel

Ik heb vorige week de Macbook Pro 17" gekocht ( de standaardversie) en heb ervoor alleen met windows gewerkt waaronder dell,hp,compaq, medion,toshiba, en nog meer. De maanden ervoor heb ik het apple forum afgezocht naar voor- en nadelen van de macbook pro's. De enige zaken die mij nog deden twijfelen waren de freezes, warmte en de prijs. Vooral de 2de was een belangrijk punt aangezien ik de laptop veel in de zetel ging gebruiken. maar eens ik hem begon te gebruiken waren al die twijfels weg. Ik heb nog geen enkele freez gehad van de laptop zelfs niet door hem midden in het gamen van gta4 dicht te klappen. Hij start gewoon netjes terug op. Ook de hitte is niet zo erg zoals ze op verschillende forums zeggen. Zelfs bij het gamen van gta4 kan ik hem nog op de schoot nemen.

- Prestaties: De laptop is razendsnel ook al zit er een 5400 rpm schijf en 4Gb ram in. Hij start snel op laad alles snel en ik heb nog geen enkele keer de bekende "strandbal" gezien. Deze zomer komt er wel nog 8Gb ram in en de seagate momentus xt voor nog betere prestaties.

-Beeldkwaliteit: Dit is naar mijn mening de beste feature van de laptop. Het beste scherm dat ik ooit al op een laptop heb gezien. De resolutie van 1920 op 1200 is adembenemend en van de reflecties in het glossy display heb ik niet zo veel last van. Bij al de andere laptops die ik al gebruikt heb zijn de kleuren ook veel slechter. Wit is meer lichtgrijs. Bij de MBP krijg je een zuiver scherm waar je een ganse dag op kunt werken zonder hoofdpijn te krijgen.

-Bouwkwaliteit: De aluminium unibody behuizing is gewoon prachtig qua design maar ook stevig en sterk. Bij een plastic laptop krijg je al rap een kras wat je laptop er al direct een stuk minder mooi maakt maar deze laptop blijft gewoon proper.

- Ergonomie: Het is de eerste apple laptop dus ook eerste trackpad. Wat een verschil met andere trackpads. de multitouch gestures zijn zalig en snel die al de andere trackpads te niet doet. Het keyboard is ook beter door de ruimte die tussen de toetsen zit. Ik dacht in het begin dat ik het numeriek klavier zou missen maar eigenlijk mis ik het totaal niet. Gewoon er een paar dagen mee werken en je hebt het niet meer nodig.

- Warmte en geluidsproductie: Zoals ik in het begin al zei valt de warmte goed mee. Ik kan tijdens het spelen van flash videos of 1080p films de laptop gewoon op de schoot houden. Hij word natuurlijk wel warmer dan een plastic laptop maar dat komt door dat aluminium de warmte meer bijhoud dan plastic. De ventilators heb ik ook nog maar alleen gehoord tijdens het draaien van zware toepassingen of 1080P films. en de harde schijf heb ik nog geen enkele keer gehoord.

- Mobiliteit en accuduur: Ik heb nog getwijfeld tussen de 15" en de 17 macbook pro maar de resolutie heeft de doorslag gegeven en ben ik voor de 17" gegaan en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. De laptop weegt absoluut niet veel voor een 17" laptop te zijn en de batterij is gewoon fantastisch. Surfen met het scherm volledig helder en itunes op en een paar youtube filmpjes houd hij 5 uur vol.

- Prijs: De prijs is wat veel mensen tegen houd om een mac te kopen. Ik had dit ook dat ik echt twijfelde zelfs onderweg naar de winkel omdat 2500 euro voor een laptop niet niets is. Maar als je de doos van de laptop zelfs nog maar opendoet en je ziet de laptop dan vind je het het geld waard.

Conclusie: Het is een cliché maar het klopt wel: Once you go mac, you never go back. Windows is niets vergeleken met mac. De Macbook Pro verslaat elke windows laptop op elk vlak buiten de prijs maar dat moet je ervoor over hebben en je zult er geen spijt van hebben.

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 17" 2.2GHz (voorjaar 2011)?

Waarom heb je Windows geïnstalleerd?
Voor hoge school moet ik windows installeren. anders zou ik het niet doen hoor.

[Reactie gewijzigd door brecht125 op 23 juni 2011 18:55]

En waarschijnlijk af en toe een game die niet in de Appstore zit. Daar had je ook nog over kunnen praten en natuurlijk de software die je gebruikt in Apple. Misschien moet je ook nog wat cijfers toevoegen en echte vergelijkingen. Voor de rest kort en bondig
Ik ging dit eerst doen maar dan vond ik dat het niet meer over de laptop ging als ik over mac zelf begon te schrijven
Ik neem aan dat je hem net gekocht hebt en alles op Windows gedaan hebt? teminste, zo klinkt het verhaaltje
nee, heb alles op mac gedaan en alleen nog maar windows geinstalleerd met vmware en dat was het
En GTA 4 in vmware gespeeld? Dat lijkt me nog redelijk zinnige (en positieve!) informatie voor in de recensie.
Het is once, niet ones you go back ;)
aangepast, bedankt om het te melden.
Misschien is het wel relevant om te melden wat je hiervoor had, aangezien het contrast zo groot is. Zelf merk ik dat namelijk niet zo als ik af en toe iets met macos doe.

Verder zou ik nog even de mac specifieke software noemen aangezien dat samen met het prima touchpad toch de grootste reden is om een macbookpro te nemen.
ik heb toch vermeld welke toestellen ik hiervoor had en welke ik nog altijd gebruik naast de mac en deze review gaat alleen over de laptop zelf dus niet over mac. die software word allemaal in het onmisbare tools en software topic gepost.
ik zie alleen merken, geen enkele specificatie of zelfs maar gebruikte windows versie.
Denk dat je toch een probleempje met deze Mac gaat krijgen: