MSI GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), NX6600GT-VTD128 Review

bert74 4 september 2007, 639 views

MSI GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), NX6600GT-VTD128

Pluspunten

• Redelijke prestatie's
  • Degelijkheid

Minpunten

• Geluidsproduktie
  • Stroomverbruik

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik heb de kaart inmiddels bijna 2 jaar in bezit. Toen ik de kaart kocht was het een van de best presterende kaarten in z'n klasse. Spellen zoals Far Cry en Call of duty waren goed speelbaar op de resolutie 1280x1024.
Met de moderne spellen gaat dat een stuk minder b.v. Call of duty 2 is nauwelijks speelbaar op 1280x1024.

Wat mij meteen negatief opviel van de kaart vas de geluidproduktie. De fan draait altijd op 100%. Gelukkig is dat met Riva tuner wel te corrigeren door de fan bij 2D terug te zetten, zonder dat de kaart warm wordt.

Het stroomverbruik is ook behoorlijk. De kaart moet rechstreeks op de voeding worden aangesloten. Tijdens spellen loopt het stroomverbruik van m'n systeem om tot 230 watt, waarvan zeker 90 watt voor rekening van de videokaart komt.

Heb jij ook een MSI GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), NX6600GT-VTD128?

sumiere info.

Ik mis benchmarks

cijfertjes zeggen meer als zo iets van loopt lekker in. Want wat de 1 lekker vind ....
Voor de liefhebbers 2450 3D05 Marks
Wat je eiglijk het best kunt doen is rubriekjes maken.
Bv.

1. De kaart zelf (met de specs van de kaart, clockfreq. etc.)
2. Benchmarks
3. ...

Ik zeg zomaar wat. Dit maakt het namelijk een stuk gemakkelijker voor de lezer en dan kun je in je review ook wat meer informatie kwijt.
Wat betreft die fansnelheid die kan je idd gemakkelijk aanpassen in RivaTuner. Wanneer je niet oc'd en je ziet dat je kaart niet te warm wordt kan je gemakkelijk ook de fansnelheid in Prestatie-3D aanpassen hoor. ik heb m'n 6800GS op 60% fansnelheid staan in 3D-modus, hij is sterk oc'd (500/1300mhz) en nog komt hij ongeveer maar op een 49 graden stressed uit.