Matrox DisplayPort to DVI cable Review

Alex_dragon 21 juni 2011, 577 views

Matrox DisplayPort to DVI cable

Pluspunten

• Stevig
  • Kliksysteem voor kabel aansluiting

Minpunten

• Duur
  • PASSIEF. gebruik dit NIET voor eyefinity oplossingen!

Ik had deze kabel gekocht om mijn crossfire configuratie optimaal te kunnen gebruiken met mijn 3 DVI schermen.
Echter kwam ik van een koude kermis thuis toen de kabel binnen was, en ik stom genoeg over het hoofd had gezien dat dit een PASSIEVE converter was!
Dit betekent dat deze praktisch onbruikbaar is omdat hij alsnog de RAMDAC van de kaart nodig heeft om te functioneren.

Los van dat feit is het een degelijk kabeltje, en alhoewel ik er persoonlijk weinig aan heb, is het wel een handig kabeltje voor mensen die een Displayport in bijv hun laptop hebben zitten, maar geen DVI (LET WEL OP DAT JE LAPTOP EEN RAMDAC MOET HEBBEN Meeste laptops hebben dit, maar wel een aandachtspunt!)

Ook moet ik nog even melden dat de prijs voor de kabel wat onevenredig is aan wat je krijgt. van binnen is het niks anders dan een stel van-route-wisselende draadjes, geen chips niks, 100% passief. Dus 20 euro (op het moment van schrijven van deze review) is wat aan de dure kant voor een stukje plastic en koper.

Conclusie: Stevig kabeltje dat zijn werk doet, maar is erg duur voor een stukje koper en plastic dat alleen Passief converteerd.

Heb jij ook een Matrox DisplayPort to DVI cable?