XMI X-Mini MAX II Zwart 2.0 (Zwart) Review

seven37 18 juni 2011, laatste update op 18 juni 2011, 1.149 views

XMI X-Mini MAX II Zwart 2.0 (Zwart)

Pluspunten

• accu
  • klein
  • uitbreidbaarheid

Minpunten

• volume

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Ik heb niet echt veel reviews geschreven, maar ik probeer het toch maar.

Reden voor aankoop
Ik heb de XMI X-Mini MAX II gekocht omdat het zomer wordt en ik graag muziek mee naar buiten wil nemen. Tijdens het voetballen of gewoon relaxen met vrienden. Mijn zus die heeft wel eens van dit soort mobiele speakertjes gekocht voor 10 euro. Het geluid dat er uit kwam was echt bagger en AA batterijen vind ik ook knullig vooral omdat ze redelijk snel opgingen, maar dit was te verwachten voor die prijs. Ik zat al lang te kijken voor alternatieven maar vaak waren ze speciaal voor de ipod of erg groot en log.

Gebruik
De boxjes klikken met de achterkant aan elkaar met magneetjes, dit houdt alles bij elkaar, kan makkelijk los gemaakt worden en dan kan je de "koepel" van de speaker nog los van de onderkant maken zodat je een voller geluid krijgt. Het geluid is prima, en al helemaal als je bedenkt dat het uit die kleine speakertjes komt is het al helemaal verbazingwekkend. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet helemaal te spreken ben over het volume, het is prima als je in de buurt bent en relaxt. Je hoort het nog prima van 10 meter afstand. Maar een van mijn redenen van aankoop was voor tijdens het voetballen, dat valt best tegen, maar dat was waarschijnlijk een inschattingsfout van mijn kant.

Opladen gaat d.m.v. een usb 2.0 verbinding die gesplit wordt naar twee mini usb verbindingen die in de speakers gaan. Dit werkt erg goed en is in no-time klaar voor gebruik.

Muziek afspelen gaat door een normale jack, die ge´ntegreerd is in de USB kabel die je gebruikt voor opladen.

Uitbreidbaarheid
In principe kan je de x-mini setup constant uitbreiden mocht je dat willen, zo heb je bijvoorbeeld een subwoofer die je aan de speakertjes kan koppelen. Elke box heeft een jack ingang waar je weer een nieuwe box aan vast kan koppelen.

Ik ben heel blij met deze aankoop, compacte speakertjes die heel goed geluid produceren, alleen de volume had wat beter gemogen maar dan verwacht je ook wel heel veel van deze grote.

ps. als mensen foto's willen zien kan ik ze wel maken, maar dan moet er wel interesse zijn :)

• Creative Zen 8GB
  • Apple iPod Shuffle V4

Heb jij ook een XMI X-Mini MAX II Zwart 2.0 (Zwart)?

De X-mini II Capsule Speaker die je beschreef als 'subwoofer' is gewoon een normale luidspreker, net als de X-mini Max (alleen dan wat goedkoper)