GigaByte 3D Aurora 570 (ATX, geen PSU, Zilver) Review

Extreme smell 2 maart 2007, 2.015 views

GigaByte 3D Aurora 570 (ATX, geen PSU, Zilver)

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Weinig gereedschap nodig
  • Meegeleverde 120mm LED-fans (zeer stil)
  • Gaten met rubberen randen voor waterkoelingslangen
  • Compleet op slot te zetten met 4 bijgeleverde sleuteltjes.

Minpunten

• Scherpe randen aan het deurtje

Bouwkwaliteit en afwerking

Een zeer stevige kast. Buitenkant geheel van aluminium, en binnenkant+backplate van 1 mm staal. (achter het deurtje alleen van plastic)
Helaas heeft het deurtje vrij scherpe randen, waar ik op de eerste dag al flink mijn hand aan open gehaald heb. Maarja, wie een mooie kast wilt hebben, zal pijn lijden :P

Inbouwmogelijkheden.

5x5.25" bays, 2 externe en 5 interne 3.5" bays. ondersteund helaas geen BTX en E-ATX.

Koelingsmogelijkheden

Zeer goed over nagedacht. Voorin een 120mm LED-fan en aan de achterkant 2 120mm LED-fans. Standaard meegeleverd. Zeer stil ook.
Wat ik ook ideaal vind, zijn de twee gaten achterin met rubberen ringen, waar je je waterkoelingslangen doorheen kan hangen, zonder ze te snijden aan scherp metaal.

Vormgeving.

Zeer strak. Mooi symmetrische kast, met een moderne voorkant, het eerste aanblik deed me denken aan Star Trek :P Wat overigens ook een leuk detail is: Er zit standaard gaas in de sidepanel, en je krijgt een doorzichtig sidepanel meegeleverd, dat je kan omwisselen met het gaas.
Naar eigen smaak aan te passen dus. Het projectortje aan de voorkant is ook een leuk detail. Er zit een bracket in met het logo van 3D Aurora, en je krijgt een lege bracket mee, waar je met behulp van een te downloaden .doc en doorzichtige folie je eigen plaatje erin kunt zetten.

Installatiegemak

Zeer makkelijk, komt bijna geen schroevendraaier aan te pas.
Sidepanels werken met thumbscrews, en een handvergrendeling.
floppy en CD/DVD drives zijn vast te zetten met behulp van klemmen.
Je krijgt ook speciale HDD rails meegeleverd die je aan iedere kant van de HDD kunt vastklikken, en je schuift hem zo op zijn plek.
PCI kaarten zitten verborgen achter een clip.
Je hebt alleen een schroevendraaier nodig voor de voeding en het moederbord.

Modbaarheid.

Je krijgt een stuk gaas, en plexiglas meegeleverd.
je zou eventueel een lcd'tje in het gedeelte onder het deurtje kunnen plaatsen. Geluidsisolatie word wat moelijker.

Prijs.

Een prachtige, robuuste kast, die absoluut zijn 140 euro waard is.

Heb jij ook een GigaByte 3D Aurora 570 (ATX, geen PSU, Zilver)?

Zeer goede review!

Ik wil deze kast zelf ook gaan kopen (over ong. 2 maanden, als de R600 uit is), nu ben ik helemaal overtuigd!
ik vind hem wel wat duur :P voor een kast zonder voeding Ook al krijg je er een hele mooie nette kast voor terug.
maar idd een goede survey weinig op aan te merken.

Een vraagje kan je dat lampje dat reflecteerd op je buro ook uit zetten?
Hallo,

Ik wil deze kast ook graag kopen, wil even weten wat er allemaal bij zit enzo,
zou je mij kunnen mailen?
rick [at] rickbouman [punt] nl

Superbedankt!

Groetjes,
Rick

p.s.
Nette review, met moooie fotos!