Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 (Qwerty US) Review

jp 13 februari 2008, 945 views

Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 (Qwerty US)

Pluspunten

• ergonomisch
  • goede indeling insert/home/PU/del/end/PD blok
  • hoogte goed instelbaar

Minpunten

• alleen via usb te gebruiken, niet via ps/2

Na de nodige ergonomische toetsenborden versleten, een maand of 4 geleden uitgekomen bij deze. Hij bevalt uitstekend, met name de "leerachtige" polssteun is fijn.

Aanslag is goed en, in tegenstelling tot andere ergonomische toetsenborden, is het insert/home/PU/del/end/PD blok op de normale manier ingedeeld.

Als je 'm aansluit op de PS2 aansluiting doet hij het overigens niet, maar daar kan ik tegenwoordig wel mee leven.

Over de "multimedia" knoppen heb ik geen mening, die gebruik ik niet, behalve de knop voor "calculator", die is wel handig.

• HP XW4400 Workstation
  • Windows 2000

Heb jij ook een Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 (Qwerty US)?

nou... dank je wel voor dit stukje informatie...
Ikzelf tik al een hele tijd op een logitech comfort plank (een oude uit 2000 op mijn werk en een nieuwere uit 2007) en ik moet zeggen dat de plaatjes op de ms site er mooi uitzien. Deze lijkt een stuk platter dan de logitech en dat is eigenlijk het enige nadeel van de logitech comfort, die is net iets te hoog.

Hoe bevalt de hoogte (of laagte) van deze plank in de praktijk?
Daar ben ik ook erg benieuwd naar, en die bijgeleverd poststeun? Hoe bevalt die? Dat is namelijk niet zomaar een polssteun....
Ik vind de oude witte MS Natural een veel fijnere aanslag hebben. Deze nieuwe vind ik te rubber achtig. Ook de polssteun vind ik niet prettig, liever gewoon hard plastic. Jammer genoeg werkt de oude alleen op ps2...