Acer Aspire 1644WLMi_1024 (P-M 760; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home) Review

djpdjpnl 28 februari 2007, 384 views

Acer Aspire 1644WLMi_1024 (P-M 760; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)

Pluspunten

• Zeer goedkoop voor z'n inhoud, nergens anders voor die prijs een laptop met die inhoud gezien.

Minpunten

• De lak op de achterkant van t scherm is niet echt handig i.v.m. krasjes.
  • Wel bluetooth knopje maar die schijnen ze er toch maar uitgelaten te hebben.

Eind februari, begin Maart 2006 zocht ik een laptop.
Na lang zoeken wat nou voor een euro of 700 een goede inhoud had kwam ik op de Acer Aspire 1644 WLMi 1024.
Voor 699 was hij het goedkoopst te krijgen bij Central Point.
Meteen besteld, na een paar dagen voor de brievenbus gezeten te hebben had ik eindelijk mijn dingetje binnen.
Vrolijk aan de keukentafel gaan zitten, de standaard Windows procedure doorgegaan en gepersonaliseerd (Internet Explorer eraf en Mozzila FireFox erop, WMP eraf en Winamp en VLC Media Player erop etc. etc.).
Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad, alleen heel zelden geeft ie een scherm in een random kleur (zelfs blauw... maar niet het beruchte blauw) wat pas weg gaat als ik de laptop reboot of in slaapstand gooi.
Maar dat zal wel aan instellingen liggen neem ik aan.

En ja... verder werkt hij tot op de dag van vandaag (28/02/2007 ;) perfect.

Heb jij ook een Acer Aspire 1644WLMi_1024 (P-M 760; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)?

Probleem lijkt me aan de video-driver liggen. Btw leuk dat je de specificaties er ook bij vermeld. Ik ben namelijk te lui deze op te zoeken op Google e.d.
Nadat ik 'm een kleine 13 maanden in bezit had ging de stroomaansluiting haperen. Na 15 maanden (garantie ruim verlopen) naar een pc-winkel gebracht die moest constateren dat de enige optie terug naar de fabriek sturen was. Helaas zou me dit bijna meer gaan kosten dan ik er bij aankoop voor betaald had dus heb ik een Sony Vaio FZ21E aangeschaft. Pracht dingetje Ún: 24 maanden garantie. :)