Specificaties 4,27" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S II i9100 Zwart Review

gangstahh 13 juni 2011, laatste update op 13 juni 2011, 914 views

Samsung Galaxy S II i9100 Zwart

Pluspunten

• 16 GB Geheugen
  • 8MP Camera
  • Super Amoled +

Minpunten

• Accu duur

Sinds 26 Mei jl. ben ik in het bezit van de Galaxy S II. Dit is een hele verandering ten opzichte van mijn vorige telefoon een Blackberry Bold 9700.

In de verpakking zit :
- Samsung Galaxy S II (duh)
- Oordoppen
- Usb kabel
- Oplader
- Batterij 1660 mha accu
- Handleiding

De Samsung Galaxy S II voelt goed aan, niet alleen de ligging in de hand, maar ook hoe het systeem draait.
Alles verloopt vloeiend, zonder enige hapering, apps zijn ook zo op gestart. Met intern opslag van maar liefst 16 GB en uitbreidbaar tot 32 heb je genoeg ruimte voor vele apps maak je daar maar geen zorgen om.

De telefoon heb ik ook gebruikt voor filmen, met zijn 8 MP camera kan deze mobiel 1080p filmen.
De link hier oneder is een door mij gemakt filmpje, wat gefilmd is met de Samsung Galaxy, dit filmpje is dan wel bewerkt en niet op full HD (1080p ) gerenderd maar alsnog je krijgt wel een ongeveer beeld van de scherpte van dit apparaat.
Filmpjes zijn bewerkt in Sony vegas pro 10.

Somige Galaxys (wat ook wel blijkt uit het forum) dat mensen een roze waas hebben in hun scherm,ik heb dit zelf ook alleen is het gelukkig niet groot en ook niet echt storend.
Soms heb ik er wel last van en soms niet.

Wat ik persoonlijk het grootste nadeel vind is dat in mijn geval de batterij snel leeg gaat, soms al na 9 uur wat in mijn ogen wel heel kort is. Dit zal vast een foute batterij zijn of iets dergelijks, ik ben er ook al mee heen geweest, daar werd gezegd dat ik dan sowieso mijn toestel 3 week kwijt ben, daar heb ik niet veel trek aan :p, dan maar wat vaker opladen.

Conclusie:
Het is echt een top toestel, als iemand mij zal vragen nu op dit moment welke dualcore telefoon zou ik kopen ? zou ik zeker deze telefoon aanraden.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, en zal het in de loop der tijd verder aanvullen.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S II i9100 Zwart?

Wellicht is het verstandiger in het vervolg te wachten met publiceren totdat je alle wijzigingen, aanvullingen, errata en foto's bij elkaar hebt. Dit vertelt mij weinig wat ik niet nog niet wist en is voor mij derhalve niet bruikbaar.
oké, ik doe iniedergeval wel mijn best :) zodat jullie hier wellicht wat aan kunnen hebben.
Ik heb zelf ook de SGS2. In het begin met de standaard firmware had ik ook problemen met de accu duur. Dit kan je simpel oplossen door er nieuwe firmware op te flashen en een nieuwe kernel. Mijn accu ging eerst per uur met een percentage of 7-8 achteruit zonder dat ik iets deed. Nu is dat ongeveer 1-2 % per uur. Op XDA kan je hier alles over vinden. Mijn huidige rom is Lite'ning Rom v1.3 met kernel KF1.

Die roze waas heb ik persoonlijk geen last van. Goede review :)

[Reactie gewijzigd door calad op 13 juni 2011 18:12]

Bedankt ;)
Ik heb hem ook geflashed naar Lite'ning Rom v1.3 , het lijkt mij nu ook beter af te gaan ik had nu al een accu duur van 15 uur wat al meer is als voorheen.
Bedankt voor je review. Dat van die roze waas wist ik nog niet. :|