Bose QuietComfort 15 (Zilver) Review

ko3kenbakker 13 juni 2011, 5.090 views

Bose QuietComfort 15 (Zilver)

Pluspunten

• Noice cancelation is geweldig
  • Enorm comfortabel
  • Degelijke carrying case
  • Gehoekte kabel (gaan minder snel kapot dan rechte kabels)
  • Nieuwe kabel is maar 15$
  • Around Ear zit niet half over je oor heen maar er goed omheen.

Minpunten

• 350 euro is een beetje duur ($300,- in amerika is wel een top prijs.
  • Kwaliteit van het geluid is niet jaw-dropping
  • (Around-Ear zit natuurlijk niet geweldig om je nek als je hem afdoet omdat het zo groot is)

Ik heb deze koptelefoon aangeschaft (4-6-11) in Amerika nadat een droeftoeter die naast me zat op het vliegtuig mijn eerdere oortjes per ongeluk kapot heeft gemaakt. ;)

De prijs categorie heb ik het laagst beoordeeld. Deze gaat uit van de Nederlandse prijs (350 E)
In Amerika was deze echter maar 300$. Dat is een verschil van 130 euro!! En dan is het een geweldige prijs voor dit apparaat.
Hij zit echt geweldig. Je kan hem uren achter elkaar opzetten zonder dat het begint te irriteren of te jeuken oid. Het is niet de meest stijlvolle koptelefoon maar zeker niet lelijk. (Als je iets stijlvols op je hoofd wil, zet er dan een bloempot op)
De Noice Cancelation is ge-wel-dig. Je merkt het vooral als je in het vliegtuig zit of in de metro. Alle brommen, piepen, grommen, en zachte stemmen zijn compleet verdwenen. (Dit is vooral leuk bij klassieke muziek waar er vaak pauzes zitten tussen stukken) De geluidskwaliteit is niet wat een kenner zou verwachten van een koptelefoon van deze prijsklasse. Dit komt natuurlijk doordat je een flinke duit betaalt voor de noice cancelation. Een medewerker van de Bose winkel vertelde me ook dat de goedkopere variant (~150 euro?) dezelfde geluidskwaliteit heeft maar geen noice cancelation. Het is dus je eigen keuze of je het er voor over hebt. Zelf ben ik niet echt een heel geavanceerd luisteraar, de geluidskwaliteit is in mijn oren top, en ik denk dat er maar een enkeling er iets op tegen heeft. In mijn belevenis blinkt hij niet duidelijk uit in hoge danwel lage tonen dus ik kan geen muziekstijl aanraden die hier het best bij past. Als je puur voor geluidskwaliteit gaat en je nooit je kamer verlaat kan je beter een andere koptelefoon kopen, (P5 van Bowers en Wilkins?) maar als je in een oase van stilte door het verkeer, het OV of een justin bieber concert ;) wil kunnen lopen met muziek die top klinkt, kan ik je deze aanraden.

• Ipod Classic
  • HTC Desire Z
  • Desktop
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Bose QuietComfort 15 (Zilver)?