Specificaties Bedrade muis met PS/2 aansluiting en 1.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech RX250 (Zwart) Review

Stay1ed 6 juni 2011, laatste update op 17 november 2015, 1.102 views

Logitech RX250 (Zwart)

Pluspunten

• prijs
  • stevig gebouwd

Minpunten

• geen extra knoppen
  • niet ergonomisch

Ik kreeg deze muis toen ik mijn laptop kocht in het najaar van 2007. Sindsdien heb ik 'em echt enorm veel gebruikt.

Ergonomie
Deze muis is niet echt ergonomisch, maar het is wel een vorm die niet stoort op bepaalde punten. Het lijkt me dat deze vorm iedereen zal passen. Een pluspunt is dat deze muis geschikt is voor zowel links- als rechtshandigen.

Functionaliteit
Wat betreft functionaliteit is deze muis echt low-end. Er valt niks in te stellen qua gewicht of DPI. Iets wat Logitech wel vaker doet met haar muizen is het kantelbare wieltje: het scrollwiel kan ook naar links en rechts gekanteld worden. Met de Windows-drivers kan dit enkel gebruikt worden om naar links en naar rechts te scrollen. Het scrollen en klikken met het wieltje gaat prima: er zit de juiste weerstand achter.

Drivers
De driver van Logitech heet Setpoint (met 80 MB aan de forse kant) en die kan gebruikt worden om de knoppen andere functies te geven. Ik heb dit ingesteld om tijdens het browsen naar de vorige en volgende pagina te gaan, dat is stukken nuttiger dan het horizontaal scrollen. Een andere mogelijkheid van de drivers is het versnellen van de muispointer. Logitech biedt ondersteuning voor Windows vanaf Windows 2000.

Precisie
De RX250 voldoet voor het standaard kantoorwerk. Ik heb 'em in het verleden wel gebruikt om te gamen, maar sinds ik voor mijn desktop een Razer muis en muismat heb gekocht weet ik dat een goedkope muis als deze daar niet voor geschikt is. Ook hoe glad deze muis over de ondergrond beweegt draagt daar niet aan bij.

Vormgeving
Er valt wat mij betreft weinig te zeggen over het design. Het is een doodnormaal ontwerp, waar niks op aan te merken is.

Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit van deze muis is uitstekend. Zoals gezegd gebruik ik deze muis al jaren, en niet alleen thuis. Ik neem de muis ook vaak mee, en dan zit 'ie onderin mijn tassen tussen boeken en laptop. Het logo van Logitech is wat versleten en er zitten kleine krasjes op de achterkant, maar verder overleeft 'ie het prima. De voetjes aan de onderkant zitten ook nog steeds goed vast. Onder de voetjes komt wel eens wat vuil te zitten, na een kleine schoonmaakbeurt loopt de muis weer soepel.

Het snoer is ongeveer 1,80 meter, ruim voldoende dus voor gebruik icm een laptop en ook nog voldoende voor de meeste desktops.

De prijs van deze muis is natuurlijk zijn sterkste kant. Verschillende winkels verkopen de RX250 voor prijzen rond 6,50. Voor mij gaat 'ie erg lang mee, dus dat haal je er makkelijk uit.

Ik ben erg blij met deze muis, want mocht 'ie kapot gaan op reis, dan weet ik dat ik niet veel geld kwijt ben aan een nieuwe.

Heb jij ook een Logitech RX250 (Zwart)?

Echt tof dat je van deze muis een en ander verteld hebt. Zouden we van al onze spulletjes moeten doen. Ga zo door!
De muis die ik zo'n beetje elke dag beet heb op m'n werk. Simpel, degelijk en geen fratsen. Precies wat je soms nodig hebt :)
Met alle respect, maar waarom zou je hier in hemels naam een review over schrijven? Een muis van 6,50. Rechttoe rechtaan muis..
Helaas slijten zulke muisvoetjes op een kunststof muismat zoals een Func 1030 vrij snel. Als je al ergens nieuwe voetjes kan halen (meestal niet bij simpele pc winkels) dan zijn ze zo duur zodat je net zo goed een nieuwe muis kan kopen.

[Reactie gewijzigd door Neogenic op 4 juli 2011 16:09]

Zulke muizen hebben ze ook bij ons op school,
Een muis waar niks kapot aan kan gaan maar toch alles kapot aan is 8)7