Iiyama ProLite E435S-B (17", 10ms, D-sub/DVI-D, Zwart) Review

krietjur 19 april 2005, 135 views

Iiyama ProLite E435S-B (17", 10ms, D-sub/DVI-D, Zwart)

Pluspunten

• analoge en digitale aansluiting op een 17" monitor voor een vrij lage prijs.

Minpunten

• veel dode subpixels (>30)
  • geeft veel te veel licht en daardoor onaangenaam om op te werken.
  • slechte kwaliteit ingebouwde boxjes

Ik heb dit scherm gekocht omdat het een vrij goedkoop scherm is met zowel analoge als digitale aansluitingen. En in de winkel leek de beeldkwaliteit me erg goed. Eenmaal thuisgekomen viel het scherm me echter erg tegen: Het scherm gaf veel te veel licht, zelfs met de brightness helemaal naar 0 geschroeft was het een zeer onaangenaam scherm om naar te kijken. Na enkele uren werken met deze monitor had ik er knallende hoofdpijn van gekregen, terwijl ik toch wel gewend ben om met een TFT te werken. Ook waren de kleuren natuurlijk niet geweldig meer met de brightness op 0. Ook stikte het scherm van de rode en groene subpixels. Verder stellen de boxjes helemaal niks voor, en dan heb ik liever een monitor zónder boxjes. Gelukkig deed de winkel niet moeilijk over omruilen.

• Leadtek GeForce 2MX/DH
  • Windows XP

Heb jij ook een Iiyama ProLite E435S-B (17", 10ms, D-sub/DVI-D, Zwart)?