AC Ryan Playon!HD Mini Review

Arbiter 3 juni 2011, laatste update op 3 juni 2011, 903 views

AC Ryan Playon!HD Mini

Pluspunten

• Wanneer je de film stopt, kan je 'm op een later moment weer verder kijken.
  • Beeldkwaliteit/geluidskwaliteit.
  • Mooi gemaakt.

Minpunten

• Het netwerk installeren ging niet erg vlekkeloos.
  • Het volume had wel wat harder gemogen.
  • Overzichtelijkheid kan iets beter.

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik wilde al eens tegen de tijd een goede mediaspeler hebben, die een goed beeld en geluids kwaliteit kan bieden. Mijn oog is gevallen op de AC Ryan PlayOn! HD Mini. Toen ik 'm had gekocht bij de BCC, dacht ik van: ''dit is pas kwaliteit''. Ahh fijn, toen ik thuis kwam, maakte ik de doos open en ik was verbaasd hoe klein dat dingetje was. Nou, even later natuurlijk keurig aangesloten en gaan ermee. Helaas was dat niet helemaal het geval. Het draadloos netwerk aan de praat krijgen, ging niet echt vlekkeloos. Ben er 1 of 2 dagen mee bezig geweest om het aan de praat te krijgen. Maar goed, dat mocht de pret niet onderdrukken natuurlijk. Toen het eenmaal goed werkte, was ik er erg blij mee. Als je een film zit te kijken en je krijgt visite, dan kan je gewoon de film stoppen en de volgende dag de film, waar het gestopt was, verder kijken.

Kort samengevat: het is een mooi dingetje. Ook niet perfect, maar dat is geen een product, lijkt mij.

Heb jij ook een AC Ryan Playon!HD Mini?

Er zit toch een volume knop op de afstandsbediening? Die heb ik gewoon 1 streepje van het maximum hier. En dan gewoon de tv afstandsbediening gebruiken om het volume te regelen.
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat het maximum volume wel wat harder had gemogen. De AC Ryan PlayOn! HD Mini kan maximaal tot 31 volume. Dit had hoger gemogen naar m'n mening. :)
Vreemde redenering. Dus als AR Ryan besloten had de volumeindeling te doen naar 1-100, dan had je het wel goed gevonden? Terwijl het maximum volume dan hetzelfde is?
Op die manier kan de Mini een 3x zo hard geluid produceren als mijn geluidsversterker, want die gaat van 0-10...

Er zijn plenty films waarvan de audiostream een heel laag volume kent. Dan volstaat de Mini niet om alleen het geluid te versterken op standje 31. Dus dan zul je het geluid op een andere manier moeten versterken. Via je eigen aangesloten versterker, of via het softwarematig opkrikken van de audiovolumestream in de film.
Nou, naar 100 had het nou ook weer niet gehoeven. :P Het gaat er gewoon om dat naar m'n mening de volume een tickie hoger had gemogen. Denk aan 50 of zo.

Verder is dit dan ook gewoon m'n mening. Als jullie er een andere mening over hebben, kan ik daar weinig aan veranderen, niet? ;)
ehhmmm het is niet zo dat als jouw tv tot 100 gaat dat harder is dan de 31 van jouw AC Ryan... de stapgrootte is alleen anders
Het lijkt wel als vroeger. Kijk eens, die auto kan wel 300 km per uur. Kijk maar op de teller!