Specificaties 15,6" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer eMachines E640G (LX.NA802.064) Review

M.Deen 3 juni 2011, laatste update op 3 juni 2011, 677 views

Acer eMachines E640G (LX.NA802.064)

Pluspunten

• Stil en snel;
  • redelijk compact;
  • Stekker van de voeding is haaks!

Minpunten

• Indeling van het toetsenbord;
  • Toetsen haperen soms;
  • Positie van het touch-pad.

Prestaties: In vergelijking met mijn vorige 6 jaar oude notebook een verademing.
Alleen Windows 7 verstoort af en toe de workflow door het afwijkende gebruik t.o.v. Windows XP.

Beeldkwaliteit: Verticale resolutie is te laag (veel scrollen bij websites).
En het spiegelden beeldscherm vind ik lastig. Maar tegenwoordig is er niets anders meer te koop.

Ergonomie: Indeling van het toetsenbord is niet optimaal (en te weinig fysieke referentie punten).
Ctrl toets hapert soms (vooral lastig met knippen en plakken) maar ook de spatie toets.
Positie van het touch-pad is uit het midden (ergonomisch niet handig), en daardoor vaak onbedoeld scrollen).

Prijs: Voor het geld mijn inziens een goede koop. In belangrijke mate door de AMD quad-core. Intel is misschien 10% sneller maar 200 euro duurder.

Gebruik: In gebruik is het, buiten het toetsenbord, een prettig apparaat. De harde schijf is niet groot genoeg voor al mijn data maar daar heb ik dan ook een NAS voor.
Het geluid is dat uit de speaker komt is redelijk maar niet geschikt om van muziek te genieten. Mijn vorige HP notebook had JBL speakers dus wat dat betreft ben ik wat verwend.
Het vervelende met Windows 7 is dat er geen goede printer driver beschikbaar is voor mijn oudere maar nog goed functionerende HP 2500c beschikbaar is.

Heb jij ook een Acer eMachines E640G (LX.NA802.064)?

Een vraagje?

Hoelang gaat de accu mee
Accu gat een paar uurmee, netals alle andere notbooks is na een jaar de accu versleten en kan je h'm alleen nog met constante netvoeding gebruiken!

In middels is de beeldscherm deel kapot (black schreen of dead),
in 2 jaar tijd is dat veel te snel!

Voormij geen eMachine meer,
heb nu een Toshiba met een haperende spatiebalk,
dus dat is even wennen,
nog afwachten hoelang deze mee gaat?
Is Toshiba nog de kwaliteit van vroeger????

Met vriendelijke groet,
Ik heb hier nog een Emachine liggen type E640, werkt perfect alleen zonder (goede) lader. Ivm aanschaf nieuwe nu overbodig. Heb je eventueel interesse? of heb je jou oude lader nog?