Sweex Wireless Multimedia Remote Control (USB) Review

lrietveld 15 februari 2007, 597 views

Sweex Wireless Multimedia Remote Control (USB)

Pluspunten

• Zeer simpele installatie (gewoon plug and play)
  • Simpel: doet zonder problemen wat het moet doen
  • Geen IR maar RF signaal met een goed bereik (binnen huis overal bereik in mijn geval)

Minpunten

• Geen configuratie mogelijkheden

Configuratie Score: 2
Ik heb sinds een paar uur deze remote van sweex in huis.
Het is een handig klein ding, maar er zijn zeer weinig (lees: praktisch geen) instellingen die te wijzigen zijn. Er zijn geen meegeleverde drivers of software waarmee je de instellingen kunt wijzigen. Het apparaatje is plug and play.
Er zijn 3 modes op het apparaatje waartussen je kunt switchen. Eentje voor windows media player, eentje voor powerdvd, en eentje voor windvd.
In mijn geval wilde ik vooral een remote om te gebruiken icm winamp en micro dvd player. Zolang dit programma hotkeys heeft welke je in kunt stellen, zal je met wat knutselen dit wel kunnen gebruiken met deze remote (aangezien de knoppen op de remote door de computer gewoon herkend worden als bepaalde toetsencombinaties, bv cntrl-p, of f10, of f9 etc etc).
Een erg flexibel apparaatje is het absoluut niet, maar in mijn geval voldoet het gewoon goed

Heb jij ook een Sweex Wireless Multimedia Remote Control (USB)?