Specificaties GF 7800 GTX, 256MB DDR3 - Bekijk alle specificaties

Asus GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) N7800GTX/TOP/2DHTV Review

HeatZeeker 11 februari 2007, 1.575 views

Asus GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) N7800GTX/TOP/2DHTV

Pluspunten

• Qua prestaties gewoon een monster
  • Standaar koeling is goed
  • Nooit gedoe met drivers/compatibiliteit
  • In SLI-opstelling een nog sterker monster

Minpunten

• De prijs (daarom 4 blokjes, echt een minpunt)
  • Geen tv-out

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Tot nu toe heb ik alle games op high kunnen spelen, nooit problemen gehad met drivers. Met het programma nTune kan je de 7800gtx makkelijk overclocken.

Warmte en geluid is prima, maar de kaart kan je als je wilt makkelijk modden. De kaart heeft alleen maar 2 dvi-uitgangen, ik mis wel de tv-out.

De prijs ligt erg hoog, als je het vergelijkt met de kaarten van Ati, zoals de 1950 Pro. Maar hij is tenslotte ook redelijk zeldzaam.

Heb jij ook een Asus GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) N7800GTX/TOP/2DHTV?

Sinds wanneer heeft die kaart geen tvout?
Het is een out-of-life kaart. Daarom ligt de prijs nu ook hoog. Een half jaar geleden was dit nog echt een 'Most bang-for buck' kaart. Niet echt een nadeel te noemen dus.
Een halfjaar geleden was de 7900GT er al een tijdje, die toch al een stuk beter was in prijs, met ongeveer dezelfde prestaties.
ik ben net tweakers lid, dus ik d8 laat ik maar ff wat shit proberen
Denk maar even na over een iets completer verhaal, ik verwacht dat je binnenkort een edit-mogelijkheid geschonken zal worden ;)
Een pluspunt dat je inziet dat het shit is :P

Maar ff serieus.. Op deze manier maak je geen goede survey. Neem beter even:
reviews: Tweakers.net FAQ door en maak er wat leuks van :)
Kijk anders een aantal andere reviews door en kijk of je daar materiaal van kan gebruiken. ;)
Iets meer onderbowuing van de punten zou prettig zijn, zoals, hoeveer hij overclockt en onder welke omstandigheden etc
Hoezo heeft hij geen tv-out dan?
En waarom koop je nu een 7800gtx nieuw/???
2e hands te krijgen voor 150 euro,en als je een nieuwe videokaart koopt dat ga ja tegenwoordig al helemaal niet voor een 7800gtx..
Met andere woorden: deze review gaat nergens over..
Niet zo zeuren gasten. Zoals hij al zei is hij net lid.
Zo schrik je mensen alleen maar af ;)
Even kort; dat de survey "crap/shit/ondermaats" is, maakt allang niet meer uit. De surveys die je hier vind zijn zoiezo ondermaats en ver beneden enig fatsoenlijk peil. Dus in die zin zal je geen mensen afschrikken; het is namelijk standaard geworden en er word weinig aan gedaan.
hoeveel heb jij betaald ervoor?????