Canon Digital Ixus 400 (4MP, 3x zoom, 36-108mm, f/2.8-4.9) Review

TheDancer 12 april 2005, laatste update op 1 januari 1970, 179 views

Canon Digital Ixus 400 (4MP, 3x zoom, 36-108mm, f/2.8-4.9)

Pluspunten

• Looks & Feel
  • Gebruiksgemak
  • Kwaliteit foto's
  • Formaat

Minpunten

• Rode ogen treden erg snel op "binnenshuis"
  • Auto-focus duurt soms erg lang, met name in wat donkere ruimtes

Snelheid en automatiek Score: 4
Batterijduur Score: 4
Ik heb de Digital Ixus 400 vooral gekocht om zijn specs in combinatie met het formaat. Deze combi is erg sterk. Ondanks het formaat is de bediening erg makkelijk en ook intuitief. De camera heeft een metal case en is daardoor vrij robuust: krassen heb ik er nog niet op zitten na ruim een jaar.
Ik gebruik deze canon voor de "standaard" foto's (feestjes, vakantie, etc.) maar ook om in slecht verlichte sporthallen foto's van sport te maken. Voor wat betreft de "standaard" foto's is de camera echt perfect. Kwaliteit van de foto's is echt super. De sporthal-foto's daarintegen zijn wat minder: in donkere ruimtes wordt de foto korrelig.

Een nadeel aan de camera vind ik de traagheid. Het focussen duurt soms vrij lang en dat zorgt er met bewegende objecten met regelmaat voor dat "het moment" net gemist wordt. Verder zijn rode ogen wel erg vaak aanwezig als je de flitser moet gebruiken. Erg vervelend om deze steeds weg te moeten werken. In een paar woorden is het een hele goede, handzame camera met veel mogelijkheden en features: m.i. een aanrader!

Heb jij ook een Canon Digital Ixus 400 (4MP, 3x zoom, 36-108mm, f/2.8-4.9)?