Cooler Master Centurion 534 +Plus (Zwart) Review

MaxInterceptor 9 februari 2007, 1.333 views

Cooler Master Centurion 534 +Plus (Zwart)

Pluspunten

• ruimte
  • installatiegemak
  • casefans/koeling

Minpunten

• kwaliteit
  • uiterlijk (front)

Mijn eerste Survey, van het bouwen van mijn eerste systeem.

Na jarenlang plezier van mijn Celeron 400, die me mijn studietijd door heeft gekregen was er dankzij een baan het geld voor een nieuwe computer.

De keuze

In eerste instantie dacht ik aan een HTPC behuizing, om een MCE geschikt systeem te bouwen. Maar mooi zijn is pijn lijden, in dit geval in de portemonnee, uiteindelijk uitgekomen op een Cooler Master 534. Op de afbeeldingen zag het er goed en strak uit, waar ik wel van houdt. Daarnaast haalden enkele positieve surveys mij over de streep. Omdat ik in de toekomst graag wat wil uitbreiden aan de kast leek het mij verstandiger een losse voeding te kopen.

De prijs

Hier kan ik kort over zijn, ik vind het een eerlijke prijs, maar meer ook niet.

Bij aankomst

De kast zit goed verpakt. Installatiehandleiding aanwezig, alles ziet er netjes uit. De kast was wel groter dan wat ik had verwacht, maar eigen schuld, ik heb niet naar de afmetingen gekeken. Standaard 2 120 mm casefans aanwezig, heel netjes.

Het uiterlijk

Nu ik er enkele dagen tegenaan heb gekeken moet ik zeggen dat ik er niet kapot van ben. Met name het front is moeilijk te verwijderen, lelijk en gemaakt van extreem dun materiaal. De aan/uit-knop heeft ook niet het stevige gevoel dat je er van verwacht. De hele behuizing is voorzien van een zeer dunne verflaag, die bij het minste geringste krassen vertoond. De posities van de casefans kan ik niet beoordelen, daar ik geen koelexpert ben. Stil zijn ze wel.

De installatie

Geen problemen, behalve dan het verwijderen van het front, daarvoor flink wat kracht zetten.

Een volgende keer toch wat hoger budget voor een behuizing reserveren voor een hogere kwaliteit. Positief is de zee van ruimte en het paar 120 mm fans.

Heb jij ook een Cooler Master Centurion 534 +Plus (Zwart)?

Hoort er standaard niet 1 120mm fan aanwezig te zijn?
Je hebt als het goed is 2 versies:
De standaard versie heeft 1 120mm fan aan de voorkant.
De plus versie heeft 2 120mm fans, 1 achter en 1 aan de zijkant.
ja er zijn idd twee versies in de pricewatch staat er maar een, die met een casefan. ik heb deze kast ook besteld met 1 casefan, ik kreeg uiteindelijk toch de plus versie met 2 casefans. Ik ben tot dusver wel zeer tevreden over deze kast.
Inderdaad de versie met dubbele casefans, in tegenstelling tot wat ik verwachtte; 1 fan. Op de doos kan ik ook geen onderscheidende teksten ontdekken...