Razer Barracuda AC-1 (PCI) Review

nico_peetNewbie 7 februari 2007, laatste update op 9 februari 2007, 1.518 views

Razer Barracuda AC-1 (PCI)

Pluspunten

• Optical IN & OUTput aan de ACHTERZIJDE!!!
  • Laag CPU gebruik
  • 24 BITs output
  • 119 db
  • pin piont accuraat 3D geluid, voor de ware GAMER

Minpunten

• Kwam tot nu toe geen nadelen tegen!

Opnamekwaliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Drivers en support Score: 3
CPU-belasting Score: 4
Dag allemaal, ik ben blijkbaar de eerste op deze site die de aanschaf van de nog nieuwe (06-02-2007)
Razer Barracuda AC-1 heeft gewaagd!

Wat ik nou altijd al zocht was een geluidskaart die gewoon simpel was aan te sluiten op mijn receiver.
Tot voorheen is dat altijd alleen mogelijk geweest met een analoge Stereo connectie (rood en wit tulpie)!!!!!!!!!!

Er zijn in de duurdere serie van Creative Xfi met frontbus optical in en output mogelijkheden aan de voorzijden.
Maar wie van mooie apperatuur houd vermijd natuurlijk die afzichtelijke kabeltjes aan de voor zijde van hun computer kast. De nieuwe Razer Barracuda AC-1 is hiervoor de oplossing.
Deze heeft aan de achterzijde een opitcal in- en output waardoor probleemloos zonder geluidsverlies je audio receiver kan aansturen met een zeer best geluid. De kaart stuurt net zoals de nieuwe kaarten van creative een 24 bit signaal met een max van 119 db.

Wat nou het mooie aan optical is, IS dat als ik NEO ^6\computer signaal inschakel dat mijn receiver dit 5.1 of 7.1 signaal ontvangt als een NEO^6\computer signaal.
Zo ook met DTS of prologic whatever you want!!!

Deze kaart beschikt over alle denkbare instellingen met een superieure kwaliteit.!!!!!!!!!!!
Nou alleen nog hopen als ik straks mijn nieuwe computer ontvangt met Vista Ultimate 64Bit dat Razer hier rekening mee houd, en dat de kaart ook hier zijn werk zal doen. Maarja dat is nog even afwachten.

Voor de Engelse lezer:

If someone asks me a quick question �Is this worth getting for my system?� My answer is a simple �Yes, by all means�. This is a VERY viable replacement for any Creative Audigy and Audigy 2 sound card, and a huge upgrade from on board sound. One more thing it doesn't have; compatibility issues. No program complained, crashed, or otherwise hiccuped during my testing. I can give you absolute horror stories about Creative cards and drivers over the years. They are, in my opinion, only JUST getting to the point where I don't EXPECT their cards or drivers to screw something up. And they've had a monopoly on the market almost since they started. Does the phrase łSqueal of death˛ from the Audigy 1 send a shiver up anyone else's spine? For Razer, in their FIRST attempt at a sound card not to have a single crash, seems very impressive given my other experiences.

Heb jij ook een Razer Barracuda AC-1 (PCI)?

De Club3D THDS heeft dezelfde geluidschip (C-Media 8788) en kan ook van elke geluidssignaal een DTS signaal maken en zo via een optische kabel naar je stereoset sturen.

Verschil tussen de AC1 en Club3D THDS is de prijs. AC1 is 179 euro, THDS is 49 euro.
bij positieve eigenschappen staat 'laag PCU verbruik', ik neem aan dat je het hier over CPU hebt?
Ja klopt typ foutje,
WEl heel slim van je dat je snapte dat er CPU hoorde te staan. petje af voor je!
Overigens zijn de eerste vista drivers ook uit ;)
maar helaas nog geen xp-64 drivers :(