Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Microsoft Arc Wireless Keyboard Review

Jorco 23 mei 2011, laatste update op 23 mei 2011, 1.473 views

Microsoft Arc Wireless Keyboard

Pluspunten

• Design
  • Acceptabele prijs
  • Afmetingen

Minpunten

• Bereik
  • Ontbreken van rechtermuisknop-toets

Ik heb besloten mijn toetsenbord met draad te vervangen door een toetsenbord zonder draad. Na enkele dagen dit nieuwe toetsenbord gebruikt te hebben vond ik het tijd voor een korte maar duidelijke review, daar ik dit ook altijd van andere Tweakers kan waarderen.

Allereerst is het toetsenbord qua afmetingen klein, maar erg comfortabel. In de spaarzame reviews die er op internet staan wordt gezegd dat je de toetsen (met name de spatiebalk) best hard moet indrukken. Ik kan vertellen dat hier naar mijn mening niets van waar is.

De plaatsing van sommige toetsen is soms even wennen en bij het typen van vele pagina's in korte tijd kan ik het mij voorstellen dat je last kunt krijgen van de polsen. Ook mis ik de rechtermuisknop-toets. Jammer dat de Fn-toets hier niet aan kan worden toegewezen.

Qua design ziet er op en top uit. Mat-zwarte toetsen, pianolak-zwart er omheen en wit aan de onderkant.

Klein puntje van kritiek is het bereik. De ontvanger is ingestoken aan de voorzijde van mijn pc en als er niets tussenzit is een bereik tot 3 meter goed te doen (grotere afstand nog niet getest). Als er echter al iets van een houten plank (of lees: bureau) tussen zit dan is het bereik nog maar amper een meter, wat in mijn ogen slecht is. Het kan ook zijn dat er teveel apparatuur omheen staat wat de storing kan veroorzaken, maar dit mag in principe niet kunnen.

Over de batterijduur kan ik helaas nog geen oordeel geven.

Heb jij ook een Microsoft Arc Wireless Keyboard?

Op de foto zie ik dat dit toetsenbord geen normale pijltjes-toetsen heeft, maar dat er rechtsonderin één toets zit met pijltjes in alle vier richtingen. Is dat niet ontzettend onhandig? Wat moet je dan doen om de cursor in de vier richtingen te bewegen?
Excuses voor de late reactie, maar je kunt deze toets dus in 4 richtingen bewegen. Prettig als je 'm slechts enkele keren nodig hebt en iets minder prettig als je 'm veelvuldig moet gebruiken.